Alla inlägg den 21 oktober 2008

Av Xera - 21 oktober 2008 20:55

Fast det hjälper ju inte att vara sur och hör inte hemma på en hundblogg men sur är jag i alla fall och dyrt blev det när hyginisten slet och drog och lyckades slita bort en plomb - 1 000 kronor kostade det att få tillbaka den, plomben.


Eftersom den ordinarie tandläkaren är mycket sjuk fick jag gå till en annan idag och han tyckte jag var dum när jag sa att tanden vi talade om inte beskymrat mig - bara tandhyginisten och så är det ju! Jag har inte haft minsta problem med min tand men den räpan har tjatat om den i flera år och vid senaste besöket lyckades hon alltså slita bort en stor del av den.


Sedan fortsatte hon - försökte slita sönder fler tänder men då stängde jag munnen och sa åt henne att inte förstöra fler. Som sagt, aldrig mer låter jag henne rota i munnen på mig.


Sedan undersökte de mina framtänder - Chiva drog ju omkull mig i våras, när hon såg några rådjur, och jag åkte med några meter men allt slutade när underkäken slog emot en stor sten. Än lever alla mina framtänder men de kan ha blivit så skadade att de ramlar ut.


Det som retar mig mest är att jag kunde haft mycket roligt för den tusenlappen - en massa leksaker till Xera tex. och så måste hon ha ett nytt halsband, handduk - en sådan där som suger upp så bra och som är slut på hundaffären helt nära oss. I morgon ska vi till nästa affär och där har de kanske handduken vi vill ha.


Xera och hennes matte tränar vidare och någon gång i en avlägsen framtid blir det nog ordning på oss, kanske, får vi hoppas.

Ovido - Quiz & Flashcards