Alla inlägg den 24 oktober 2008

Av Xera - 24 oktober 2008 23:22

Har förstått att jag kan strukturera upp bloggen – vår dagbok, och det ska jag göra i morgon, kanske.

 

Det är sorgligt – det är ingen kurs i morgon – ”fröken” är sjuk och nästa vecka är det inställt pga. röd dag så nu får vi träna på egen hand och det kan vi behöva för detta med ögonkontakt har helt flippat ur för vår del.

 

Vi har haft så förskräckligt dåligt väder – regn klarar vi men detta stormande är inte roligt så vi tog en bil utflykt och köpte bl.a ett nytt halsband till Xera. Men för att prova ut det var hon tvungen att gå upp för en förskräcklig trappa och hon tjöt så att hela affären hörde hennes protester, att gå ner var inga problem. Husse stod på undervåningen och tyckte att hans hund lät bedrövligt.

 

Fröken kände på Xeras mage för ett tag sedan och menade att hon var för tjock – håller med om att hon är lite rund så redan innan hade jag dragit ner på ”givan” Fröken tyckte att vi skulle gå över till vuxenfoder och här fanns en säck så jag började häromdagen tillföra detta men nu har stackars Xera fått hemsk diarré eller kan det bero på något annat? Grisörat vi köpte idag?

 

I morgon ska vi göra en massa roliga saker, när vi varit inne på biblioteket och betalat Xeras skuld – hon tuggade ju sönder en nästan ny bok så vi är skyldiga 170 kronor och jag som inte ens läste boken, ska nog be att få den, om de inte slängt den.

 

Xeras matte

Ovido - Quiz & Flashcards