Alla inlägg under oktober 2009

Av Xera - 8 oktober 2009 20:50

Det kämpar jag med nu och jag bryter verkligen ryggen av mig, än en gång, bland alla rötter - kommer inte på vad en av växterna heter och att nu ta kort och fråga på ett trädgårdsforum går inte då växten är nerklippt och rötterna ligger i högar.


Mycket slängs bara men nu har jag börjat bära det till ett ställe där det får möjlighet att ta sig och där jag kan hämta det nästa år igen.

Det har regnat och jag har blivit lerig ända upp i håret och Xera har lagt sig mitt i allt bara för att få vara nära och tjata om att vi skulle gå in men jag har njutit - de är underbart att ha en trädgårdGlad Att jag använt min nya dammsugare flitigt, det syns inte och känns inte när man tar av sig och går barfota men vem har sagt att man mår dåligt av att städa varje dag? Städning är en bra sysselsättning, nästan lika bra som att elda och bära ved - fast där håller inte min sjukgymnast med, hon tycker inte att min rygg mår bra av sådant men jag har ju starka och bra värktabletter så jag fortsätter

Av Xera - 8 oktober 2009 20:41

Ångrar att jag köpte den jag valde - den "app, lapp osv" valde men nu har Max flyttat hem till oss och egentligen var nog inte Volta 1600 så dålig, det var ju fel på damsugarpåsen!


Måste köpa nya och sedan får den bo på övervåningen och Max här nere.


Men det måste nog bli en grovdamsugare också; Garaget, bilarna, pannrummet och allt sådant. Så nu har jag en ny sak att grunna över men har egentligen redan bestämt mig.


ÖB tar bara 329 kronor för en grovdammsugare medan elaffären tar från 900 för en nilfisk - kan ha förvanskat namnet. Det sistnämnda tror jag mer på så snart åker jag tillbaka och skaffar en sådan, fast det kommer ju att bli viss beslutsångest i affären för det fanns flera olika varianter och de större var inte så mycket dyrare, men det problemet tar vi den dagen, om ett tag

Av Xera - 8 oktober 2009 20:35

Och detta ställe är bara så underbart att jag nu nog skulle kunna sälja manicken för det dubbla priset men det tänker jag inte göra Kyss

Det är det sista stället som husse visade mig och jag har hållt på i två år för att hitta rätta vägen genom snårskogen, har inte på långa vägar den kompassen han hade i huvudet.


I dag blev det bara någon liter och vi gick inte dit för att plocka svamp utan mer för att markera stället men så frågade aparaten om vi ville lägga till foto - kan grejen ta kort också? Måste nog läsa den kompletta instruktionsboken, den som består av väldigt många sidor Cool Den långa mörka vintern kommer alltså att vara fyllt av en massa studier Glad

Av Xera - 7 oktober 2009 20:36

Har läst en massa underökningar och funderat både upp och ner och åt alla tänkbara håll och ändå inte kommit till något beslut så idag åkte jag bara till elaffären och hade bestämt mig för att ha med mig en hem, men givetvis var jag väldigt vankelmodig där - vilken skulle jag ta?


Att det blev just i dag berodde på att när jag försökte städa med den från övervåningen upplevde jag att 2/3 av smutsen blev kvar och nu är det ca. två veckor sedan vi hade en fungerande bra så det gick inte längre - en dålig dammsugare samt borste och skyffel håller inte rent.


Fick hjälp av en försäljare och till slut stod valet mellan två likvärdiga maskiner - då gjorde jag ole dole doff och tog en av dem. Kanske det vart fel val men sak samma jag har testat och imorgon ska jag nog städa eller så gör jag det på fredag, det lär vara stora städardagen Flört

Av Xera - 7 oktober 2009 20:22

Det är ju en helt onödig sak men jag har jätteroligt, än har jag bara använt den på vägen men snart ger vi oss ut i skogen och ser om den fungerar

Av Xera - 7 oktober 2009 20:20

Så var det inte - det finns fullt av fina svampar och nu när löven tappat lite av sin färg syns svamparna bättre, fast vem vill plocka mer svamp Cool

Av Xera - 6 oktober 2009 20:36

Men nu har jag tagit tag i det skamsna hörnet och vem vet - en del av området hinner jag nog fixa till innan vintern - hoppas kan man ju alltid

Av Xera - 6 oktober 2009 20:34

Vad roligt det ärGlad

Ovido - Quiz & Flashcards