Alla inlägg den 6 september 2009

Av Xera - 6 september 2009 21:02

Gick en lång promenad idag och hade inget med mig som jag kunde plocka svamp i men visst blev jag frestad när jag såg stora gula fina kantareller så jag bestämde mig för att ta en senare promenad när jag klippt gräset men då var det någon som plockat dem - skönt!


Nu har jag rensat resterna av det jag plockade i fredags, hade ju lillasysters änkling här på besök och han fick en del men resten - två champinjonlådor har jag rensat åt mor och så en hel del som jag ska torka och så de som jag styckfryst, glömde det kg som jag förvällde, och så alla som vi åt som soppa stuvning och i maten - svamp har vi alltså ingen brist av i år.

Av Xera - 6 september 2009 20:59

Xera började blöda den 4:e augusti och förra natten väckte hon mig för att hon ville ut.

I morse började hon hulka och blev utsläppt ganska tidigt - hon spydde en stor gul/grön hög och sedan ville hon inte äta.


Hon har inte träffat någon hanhund men beter ju sig nästan som så, att hon vore dräktig.


Efter förra gången hon löpte var det ungefär samma sak - hon spydde och ville inte äta - någon som har någon förklaring?

Ovido - Quiz & Flashcards