Alla inlägg den 18 september 2009

Av Xera - 18 september 2009 21:18

Nu bor de inte kvar i huset!

Har pratat ganska mycket med mannen i familjen fast det var nog några år sedan, de har mest suttit inne och tittat ut genom fönstret de sista åren.


Vet att de flyttade dit, mitt ut i skogen, någon gång på 60 talet  och nu har de alltså flyttat någon annan stans.


Nu lyser inga lampor, det står en container på gårdsplanen och där slängs möblerna fast krukorna i fönstren och prydnadsakerna finns kvar, visst är det lite tråkigt.

Av Xera - 18 september 2009 21:16

I dag var det första dagen som Xera åt både på morgon/fm samt senare på dagen - det värsta är kanske över för denna gången - skendräktighet.

Av Xera - 18 september 2009 21:13

Och ärligt talat har jag inte plockat på ett tag - har inte behövt några men helt plötsligt fick jag lust så jag gav mig ut och letade och visst finns det svamp, fler än de jag lämnade sist jag var ute. Hittade alltså även  sådana som var ganska nya - det har inte regnat på flera veckor, minst en i alla fall, men det är väldigt mycket dagg på morgonen.

Av Xera - 18 september 2009 21:06

så har vinhunden kommit tillbaka - hon vart överlycklig när hon såg Xera och mig utanför porten och först hälsade hon på Xera, sedan hoppade hon upp i bilen men så var hon tvungen att hoppa ner och pussa Xera igen.


I stan har hon inte ätit men här slukade hon maten och även lillasyster åt en extra liten måltid.


Som sagt jag klarar inte av två hundar, speciellt inte en hund på 60 kg och med bara Xera har hon och jag lyckats få en betydligt mycket bättre kontakt men besökare tycker vi båda är trevligt.

Ovido - Quiz & Flashcards