Alla inlägg den 27 september 2009

Av Xera - 27 september 2009 22:08

Man säger ju att så fort pengar blir inblandade så skapas konflikt och ovänskap kommer som ett "brev på posten" Nu är det inte så, helt klockrent - men väldigt mycket stämmer, tyvärr. Önskar att folk vore lite mindre giriga och att de vore lite mer ödmjuka och tacksamma för den hjälp de får, så fungerar jag själv men jag är kanske lite enfaldig.


Själv har jag nu blivit väldigt mycket anti och kommer aldrig mer att vara lika aningslös som jag tidigare varit. En klok person sa nyligen till mig - "Det finns inga vänliga personer, alla försöker lura varandra" han hade helt rätt - visst är det sorgligt.



Av Xera - 27 september 2009 20:43

Dessa stackars polacker - vad har de gjort för ont för att bli så utnytjade i vårt land, fast det var bra ved även om den var en smula blöt.


Är väldigt dålig på polska men förstod att de var väldigt sura, kan de ha varit arg på gårdsplanen, att den var lite blöt och sunkig? Sak samma nu har jag ved så att det räcker länge och jobb som räcker väldigt länge - med att förflytta veden från gårdsplanen till vedboden

Ovido - Quiz & Flashcards