Direktlänk till inlägg 19 september 2009

Min hund är så dämpad

Av Xera - 19 september 2009 22:17

Och jag undrar om jag är för hård mot henne, fast det är jag ju inte men inte ska en hund på 1½ år vara så lugn som Xera är.

Kanske hon blev lite knäckt över att Chiva kom tillbaka men hon, Chiva, ska inte stanna så länge. Det är svårt det här med hundar och hur de ska uppföra sig. Men helt allmänt har Xera blivit väldigt mycket mer lyhörd och träningsbenägen så vi ska nog få till en bra relation när vi blir ensamma för gott - storasyster har gjort att Xera inte vågat lyda - låter säkert tokigt men så är det.


Vi har träffat den lilla ilskna tiken flera gånger det sista och Xera spänner ju upp sig men säger inget och följer snällt med mig trots att matten - en äldre lite tokig dam verkar helt borta när det gäller hur hennes hund uppför sig - hennes hund är så snäll trots att den ska döda - hon gör bara så eftersom Xera är större och hon blir rädd för en stor hund.


Sedan är tanten väldigt pratglad men jag har inte lust att prata med henne och hennes ettriga hund när jag och Xera är på promenad men hon är efterhängsen och jag kan inte med folk som har småhundar som ska visa sin pondus genom att vrålskälla på andra hundar, tycker att alla hundägare har skyldighet att  fostra sina djur så att livet blir någorlunda friktionsfritt.


Alltså vi har det bra och i morgon ska vi ha höstfest - borde nog gå och lägga mig så att jag orkar med morgondagen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xera - 22 januari 2012 20:01

Men Xera hälsar till Er alla och i kväll har jag tid att umgås med Er men sedan kommer några fulltecknade dagar och när jag sedan loggar in förväntar vi oss hälsningar från Er eller så säger vi godnatt och fortsätter på annat ställe eller så lever hu...

Av Xera - 22 januari 2012 19:02

Bytte ställe att vara, att skriva om mig och hunden. Först blev vi fler i familjen, lilleKisseMisseNissen flyttade hit. Det var ju inte så lyckat med att hunden skulle knyta an till husse, husse var för sjuk så därför blev det en kattunge, men även...

Av Xera - 28 november 2009 20:55

Helt fantastiskt att en blogg kan överleva så här länge utan inlägg. Det var ju ganska länge sedan Xera och jag lämnade detta stället men trots det kommer det dagligen mängde av besökare - helt fantastiskt!   Numera är vi på en massa andra stäl...

Av Xera - 17 november 2009 23:29

Nu ligger hon på Blåstjärnan med lunginflammation. Kennelhostan utvecklades till detta ...

Av Xera - 15 november 2009 21:09

Detta är lite av ett test, att se hur länge ilska kan hålla i sig och tydligen finns det människor som är väldigt aggressiva av sig - hemskt egentligen. Fast de lever säkert på adrenalinet av sin ilska och mår på sitt sätt bra.   Själv tycker j...

Ovido - Quiz & Flashcards