Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Mus träff

Av Xera - 27 april 2009 21:47

Det var det tydligen här i huset i natt – har aldrig tidigare fått sju stycken i fällan och så var det en dåre som gått och dränkt sig i Chivas vattenskål i garaget.

 

Var iväg till Lilla Edet och bytte däck och fick spänt hastighetsmätarvajern på den gröna bilen idag och då fick jag ju än en gång veta att verkstaden i ladan – de är bara skit. De skiftade däck på bilen i höstas och sa inte ett ljud om att framdäcken var dåliga – i dag fick jag veta att de var kass, fast jag anade men inbillade mig att de skulle berätta men vad kan man förvänta sig av vissa ; ((.

 

De i ladan bytte ju avgasrör och bensintank på den blå bilen samma dag som jag ”bröt” benet men låssades som inget, att de pajat glaset till blinkelsen.

 

Den blå bilen stod länge här hemma på gårdsplanen eftersom tanken läkte och jag tvättade bilen veckan innan och då skulle jag ha märkt om det saknades glas, alltså var det inget fel på bilen när den lämnades på verkstaden men de krossade glaset och försökte sedan mörka det. Sak samma jag får bita ihop och ta kostnaden, landar på under 1 000 kronor – det är väldigt mycket pengar, för den bilen!!!

 

Det som verkstaden i lilla staden gjorde idag, det har jag en bokad tid i ladan, att göra den 7:e maj – nu är frågan om jag ska låta bli att avboka och låta dem ta kostnaden eller får jag betala?

Har inte bestämt mig än, men lite småsur är jag allt – det är inte första gången de i ladan slarvar och ställer till det.

 

Husse mår inte alls bra och någon hemgång är inte aktuell på ett bra tag, som jag förstod saken nu i kväll, men jag kan ju ha missförstått. Det värsta är att husse liksom tappat gnistan och gång på gång säger – att livet skulle sluta så här! På hemmet

 

Sak samma Xera älskar sin husse och när vi kommer till sjukhuset blir hon överlycklig och talar om det för honom – att hon älskar honom och det mår han ju bra av, att vara omtyckt.

 

Idag var det flera sköterskor ute och rastade patienter och de såg Xera, så bra att de vet vad husse talar om! Självfallet tyckte alla att hon var så SÖÖT och så frågade de var hon var för ras, så små kunde väl inte schäfrar vara?

 

Xera är den tuffaste hund jag haft och för tillfället är jag ganska trött på henne – 27 dagar utan promenader är lite för mycket tycker Xera och protesterar – matte gråter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xera - 22 januari 2012 20:01

Men Xera hälsar till Er alla och i kväll har jag tid att umgås med Er men sedan kommer några fulltecknade dagar och när jag sedan loggar in förväntar vi oss hälsningar från Er eller så säger vi godnatt och fortsätter på annat ställe eller så lever hu...

Av Xera - 22 januari 2012 19:02

Bytte ställe att vara, att skriva om mig och hunden. Först blev vi fler i familjen, lilleKisseMisseNissen flyttade hit. Det var ju inte så lyckat med att hunden skulle knyta an till husse, husse var för sjuk så därför blev det en kattunge, men även...

Av Xera - 28 november 2009 20:55

Helt fantastiskt att en blogg kan överleva så här länge utan inlägg. Det var ju ganska länge sedan Xera och jag lämnade detta stället men trots det kommer det dagligen mängde av besökare - helt fantastiskt!   Numera är vi på en massa andra stäl...

Av Xera - 17 november 2009 23:29

Nu ligger hon på Blåstjärnan med lunginflammation. Kennelhostan utvecklades till detta ...

Av Xera - 15 november 2009 21:09

Detta är lite av ett test, att se hur länge ilska kan hålla i sig och tydligen finns det människor som är väldigt aggressiva av sig - hemskt egentligen. Fast de lever säkert på adrenalinet av sin ilska och mår på sitt sätt bra.   Själv tycker j...

Ovido - Quiz & Flashcards