Direktlänk till inlägg 22 september 2009

Det finns svamp om man vill plocka

Av Xera - 22 september 2009 22:59

Fast frågan är ju om man vill/orkar ta hand om mer svamp. Pratade just om detta med en vänn i dag och vi bestämde att fortsättnignsvis ska vi nog sälja vårt överskott, aldrig mer att jag ger bort till folk som inte har hyfs nog att uppskatta det utan att de istället börjar ställa krav - så fungerar tyvärr dagens människor, även om de inte är purunga.


Har inget emot att ge bort mitt överskott men när det börjar ställas krav mot mig och vad jag ska prestera och vem jag ska ge då är det inte roligt längre.


En av dem som jag levererat mest åt i år har börjat betala för att få ryggen fri och det är ett bra sätt, bättre än de som bara ger en adress och säger - skicka dit!


Som sagt jag börjar bli mer än trött på mina utnyttjande medmänniskor men erkänner att jag är delaktig, att jag låtit mig bli utnytjad, alltså jag skyller inte ifrån mig men vill inte säga att jag accepterar att folk gör så, fast folk är ju som de är och jag börjar bli mer och mer hatisk mot mina medmänniskor, vissa i alla fall. Men nu har jag bestämt mig och kommer inte att låta just dessa personer utnytja mig någon mer gång för nog är det lite fel att någon har hela ens tidigare möblemang och inte betalt något för det  - fast det är ju lite obetydligt emot att de aldrig sagt ordet "TACK" det var snällt av dig att du gav mig.


Lär mig mer och mer om dessa energi tjuvar som inbillar sig att de har all rätt att kräva och ställa krav trots att de gjort bort sig

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xera - 22 januari 2012 20:01

Men Xera hälsar till Er alla och i kväll har jag tid att umgås med Er men sedan kommer några fulltecknade dagar och när jag sedan loggar in förväntar vi oss hälsningar från Er eller så säger vi godnatt och fortsätter på annat ställe eller så lever hu...

Av Xera - 22 januari 2012 19:02

Bytte ställe att vara, att skriva om mig och hunden. Först blev vi fler i familjen, lilleKisseMisseNissen flyttade hit. Det var ju inte så lyckat med att hunden skulle knyta an till husse, husse var för sjuk så därför blev det en kattunge, men även...

Av Xera - 28 november 2009 20:55

Helt fantastiskt att en blogg kan överleva så här länge utan inlägg. Det var ju ganska länge sedan Xera och jag lämnade detta stället men trots det kommer det dagligen mängde av besökare - helt fantastiskt!   Numera är vi på en massa andra stäl...

Av Xera - 17 november 2009 23:29

Nu ligger hon på Blåstjärnan med lunginflammation. Kennelhostan utvecklades till detta ...

Av Xera - 15 november 2009 21:09

Detta är lite av ett test, att se hur länge ilska kan hålla i sig och tydligen finns det människor som är väldigt aggressiva av sig - hemskt egentligen. Fast de lever säkert på adrenalinet av sin ilska och mår på sitt sätt bra.   Själv tycker j...

Ovido - Quiz & Flashcards