Direktlänk till inlägg 29 april 2009

Ännu en dag tillända

Av Xera - 29 april 2009 20:41

och den blev ganska trevlig.

Dundras matte ringde ganska tidigt och berättade om sin utbyggnads planer, kom på att vi har en massa verktyg så hon kom hit för att låna jordborr och slägga.

 

Hundarna lekte och vi drack en kopp kaffe, så reste sig matte sig upp och tog ett par snabba steg, vände mig om och fick se hur hon lyfte upp Xera ur vattentunnan!! På marken stod sedan en dyblöt Xera som snabbt fortsatte rusa runt och rullade sig i leran – sin rabatt. Rabatten bredvid vattentunnan har hon och Dundra utsett som – ska man kalla det för sandlåda, något ditåt.

 

Först hade jag tänkt renovera rabatten men jag har kommit på andra tankar – det får vara deras lekplats denna sommar. Xera svarar bra på när något är förbjudet men då måste hon ju få ha något där hon får som sitt – som jag förmänskligar henne ; )) men det fungerar på något underligt sätt, än ett tag.

 

Det är tur att Xera inte vill vara inne dagtid, nu har leran ramlat av henne ute på gräsmattan och lite hjälpte det säkert att jag borstade och fick bort en massa ull från hennes päls – hon är en hund som har fullt av under ull en liten ull boll hela hon.

 

Av någon anledning hade jag bestämt mig för att vi skulle hälsa på husse tidigt i dag och att jag skulle till ÖB först, för att köpa träolja och lite annat.

Fick se att de hade pallkragar – det vill jag ha!

Förra året tillverkade jag en fast pallkrage (utan gångjärn) och insåg att det blev dyrt så nu när de bara kostade 50 kronor blev jag salig. Men hur långa var de, skulle de få plats i bilen? Hade inget måttband så jag hämtade Xeras spårlina – gissa om hon blev upphetsad, trodde att vi skulle spåra.

Det är inte så jobbigt att lägga ett spår och att sedan låta henne gå det så det får bli ett av morgondagens projekt, stackas understimulerade hund måste få något att bita i.

 

Nu fick jag inte plats med så många pallkragar som jag ville men några fick vi med oss hem.

 

Sedan åkte vi till husse, Xera blir så lycklig och blir hon glad så blir även husse glad och som grädde på moset blir det en så bra träning för henne. Dels får hon träna på att sitta/ligga bland en massa folk utan att hon är i centrum sedan rör det sig ganska mycket hundar på sjukhusområdet och de studerar hon väldigt noga och idag var där ganska mycket barn också – jättebra träning!

Husse ska ju snart komma hem och Xera är tränad till att vara supersocial men har ännu inte hittat balansen så vi tränar ihärdigt.

 

Dagen matlagningsprojekt var att göra en stor pizza, en massa förberedelser men så slog spisvakten till, sedan satte jag på spisen igen och gick ut och drog upp en massa nässlor – här står en svartbränd sak som jag ska bjuda fåglarna på ; ((

 

Den andra matgrejen är att jag tog fram Cypern färskpotatisen för att koka, minns inte när jag köpte dem men det var max två veckor sedan – flertalet var fulla av små groddar!!! Hur färska kan de ha varit?

 

I morgon ska jag olja klart altangolvet, andra gången och så ska jag ringa och fråga om jag får låna husse över helgen – hoppas vi.

Där jag sitter ser jag plommonträdet - en enda vit massa av blommor, våren är väldigt vacker

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xera - 22 januari 2012 20:01

Men Xera hälsar till Er alla och i kväll har jag tid att umgås med Er men sedan kommer några fulltecknade dagar och när jag sedan loggar in förväntar vi oss hälsningar från Er eller så säger vi godnatt och fortsätter på annat ställe eller så lever hu...

Av Xera - 22 januari 2012 19:02

Bytte ställe att vara, att skriva om mig och hunden. Först blev vi fler i familjen, lilleKisseMisseNissen flyttade hit. Det var ju inte så lyckat med att hunden skulle knyta an till husse, husse var för sjuk så därför blev det en kattunge, men även...

Av Xera - 28 november 2009 20:55

Helt fantastiskt att en blogg kan överleva så här länge utan inlägg. Det var ju ganska länge sedan Xera och jag lämnade detta stället men trots det kommer det dagligen mängde av besökare - helt fantastiskt!   Numera är vi på en massa andra stäl...

Av Xera - 17 november 2009 23:29

Nu ligger hon på Blåstjärnan med lunginflammation. Kennelhostan utvecklades till detta ...

Av Xera - 15 november 2009 21:09

Detta är lite av ett test, att se hur länge ilska kan hålla i sig och tydligen finns det människor som är väldigt aggressiva av sig - hemskt egentligen. Fast de lever säkert på adrenalinet av sin ilska och mår på sitt sätt bra.   Själv tycker j...

Ovido - Quiz & Flashcards