Alla inlägg den 16 april 2009

Av Xera - 16 april 2009 21:44

Är fortfarande glad över den trevlige sotaren som var här i går. Har aldrig haft besök av en så ordentlig kille tidigare – han stängde grinden efter sig, när han kört in.

 

Jag hade lyckats få ner stegen till altanen men inte att ställa den upp så jag öppnade fönstret och urskuldade mig både över stegen och röran nere i pannrummet med att jag har en bruten fot – gulle killen!! Han tog till och med med sig sotet härifrån och givetvis stängde han grinden noga efter sig.

 

Sedan har vi haft besök idag och då tjuter Xera, speciellt i dag då Dundra var här med mattar och så kom Edits matte också, stackars Edit fick sitta kvar i bilen, nästa gång får de stora hundarna ta det lite lugnare så att lilla söta tösen kan få var med även om hon inte deltar i de häftiga lekarna.

 

Lite lustigt blev det allt idag. Först så framkallade kommunen att dottern måste komma hit i morgon – vådplaneringsmöte, och då sa hon, dottern, Nu får jag inte glömma brödet du lovade mig sist.

Det brödet har jag ätit upp så jag vart tvungen att baka nytt och så kom jag på att det var nog inte helt fel om jag tackade Dundras mattar för deras vänlighet i går med att bjuda dem på lite mat så jag plockade fram en fläskfilé från frysen. 500 gram är lite lagom för tre personer och några hundar.

Så ringde Dundras matte och berättade att en kompis till lillmatten skulle följa med – vi får äta lite mer bröd tyckte jag. Senare ringde Edits matte och då tänkte jag att jag får blanda i lite mer i salladen – gjorde jag. Det lustiga är att det mesta av köttet blev kvar – det var för lite eller så smakade det inte bra.

 

Närmsta grannen är arbetskamrat med Dundras matte – tänk vad välden är liten!

 

Mitt största problem för tillfället är sekretessen med sambons journaler – de är sannslösa inom sjukvården, när de gjort fel men vi jagar vidare och jag har en känsla av att det är helt i tiden att kontakta lokalpressen – ska jag nog göra i morgon eller en annan dag, en morgon när jag vaknar på rätt sida.

Sedan har jag en glad nyhet – Xera har börjat äta igen. För Er som inte är insatta kan jag berätta att hon helt slutade äta men nu har hon börjat igen. Var aldrig speciellt orolig då hon inte var svältfödd från början.

Ovido - Quiz & Flashcards