Alla inlägg den 22 april 2009

Av Xera - 22 april 2009 20:50

Upptäckte att den blå bilen har sista besiktnings dag den sista maj och inte april som jag fått för mig - borde jag ju kommet ihåg – Xera var ju med förra gången! Det säger ju allt, att man vet när, hämtade ju inte henne förrän den 9:e maj.

 

Är även glad över Xera, hade tänkt rensa i jordgubbslandet i kväll men så kom hunden med sin trasa och självfallet var det roligare och nyttigare för oss båda.

Xera är inte mycket för föremål och kamp men väldigt mycket för tillsammans och att bjuda på kontakt – hon inbjuder in till lek väldig mycket, Xera.

Det har varit så mycket ”bråk” om att hon var så fet men sedan visade det ju sig att sådant fixar hon själv – hon slutade ju äta och reglerade saken själv, mitt lilla hjärta.

Vi var på Backamo idag och köpte en nosgrimma – tycker absolut inte om dessa men går man med gips upp till knäet och vill rasta hunden måste man ge avkall på principer, så kände jag det.

 

I morgon kommer husse hem – Xera kommer att bli jätteglad men jag undrar hur detta ska gå? Hemtjänsten som kommer många gånger per dag och så hundar som ska hälsa/vakta och hoppa – orkar inte bry mig, gör kanske som jag blev tipsad – skaffar ett hundboende på Backamo.

 

Nu är jag trött så jag orkar inte berätta om kopplet och karbinhaken och Charli och morfar och den karbinhaken, men det finns ju fler dagar – ha det så bra!

Ovido - Quiz & Flashcards