Direktlänk till inlägg 18 april 2009

Underbart väder

Av Xera - 18 april 2009 22:37

Vilket underbart väder vi har lite torrt är det ju men då frodas inte sniglarna så man får "ta det onda med det goda".


Xera mår toppen nu idag när husse kommit hem på besök, hon har tydligen saknat honom väldigt mycket - det blir han glad över att få höra.


I morgon tror jag att jag ska våga ge mig ut och köra bil. Läkaren sa ju att det får jag göra och det är ju koplingsfoten som är skadad så jag ska testa - livet skulle bli så enkelt om det gick och jag körde ju i fredags men bara en kort bit. Och nu har jag en bil där man ska justera hastighetsmätarvajern och sedan ombesiktning och så nästa som ska besiktigas - båda innan gipset tas bort så jag måste bara se till att komma igång och köra och kan jag gå så kan jag antagligen även köra, har bara inte vågat. Allt löser sig, får man hoppas.


Gipset ska sitta kvar fram tills den 7:e maj - det är väldigt lång tid men jag har startat nedräkning och förtränger att det är minst sex veckors återhämtning efter den 7:e maj

 
 
gunvor

gunvor

19 april 2009 07:35

En god vän inom vården kallade din fot för stressfraktur. Kroppens sätt att bryta sönder ngt för att du skall varva ner - men kroppen lyckades tydligen inte riktigt!! Så bra att det är kopplingsfoten - en tung gipsklump på gasen låter inte så bra.
Hoppas du får en bra söndag
Gunvor

http://frosta.se

 
gunvor

gunvor

19 april 2009 21:25

Livet är inte alltid lätt men det är bara losers som ger upp!

ett litet knyckt visdomsord!

http://frosta.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xera - 22 januari 2012 20:01

Men Xera hälsar till Er alla och i kväll har jag tid att umgås med Er men sedan kommer några fulltecknade dagar och när jag sedan loggar in förväntar vi oss hälsningar från Er eller så säger vi godnatt och fortsätter på annat ställe eller så lever hu...

Av Xera - 22 januari 2012 19:02

Bytte ställe att vara, att skriva om mig och hunden. Först blev vi fler i familjen, lilleKisseMisseNissen flyttade hit. Det var ju inte så lyckat med att hunden skulle knyta an till husse, husse var för sjuk så därför blev det en kattunge, men även...

Av Xera - 28 november 2009 20:55

Helt fantastiskt att en blogg kan överleva så här länge utan inlägg. Det var ju ganska länge sedan Xera och jag lämnade detta stället men trots det kommer det dagligen mängde av besökare - helt fantastiskt!   Numera är vi på en massa andra stäl...

Av Xera - 17 november 2009 23:29

Nu ligger hon på Blåstjärnan med lunginflammation. Kennelhostan utvecklades till detta ...

Av Xera - 15 november 2009 21:09

Detta är lite av ett test, att se hur länge ilska kan hålla i sig och tydligen finns det människor som är väldigt aggressiva av sig - hemskt egentligen. Fast de lever säkert på adrenalinet av sin ilska och mår på sitt sätt bra.   Själv tycker j...

Ovido - Quiz & Flashcards