Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Lite ljusare

Av Xera - 20 april 2009 21:57

Nu börjar vi få lite struktur på vår tillvaro och att jag har gipsad fot glöms oftast bort, det är bara när vatten är inblandat som jag kommer på att foten och gipset måste plastas in.

 

Förra året var det så mycket som kom i skymundan – sjuk husse och Xera valp och i år har vi sjuk husse fortfarande men en Xera som är ung hund och om möjligt ännu stökigare.

 

Xera vet att vattenslangar får hon bära och bita i men el sladdar är förbjudna, hon hade glömt det men idag påminde jag henne. När hon inte fick bita i dem la hon sig på den : ))) Minst lika jobbigt men det är bara upprepning som hjälper, för hund och sjuka hussar så jag tränar på att inte tappa tålamodet.

 

Sedan hade vi turen att Dundra och hennes mattar kom hit – Xera behöver mycket aktiviteter, mer än en halt matte kan ge i alla fall så alla besök uppskattas.

 

Sedan är dagens stora grej att en av tanterna – Gunvor finns i Ica kuriren, mor tipsade mig och ska även komma hit med tidningen. Måste sova snart så att jag kommer upp och får rastat hundar och tvättat altanen, som är morgondagens inplanerade aktivitet, allt övrigt som hinns med är en bonus och får vi inte för långa besök hinner jag säkert rensa lite mer i jordgubbslandet och även fylla upp med hackade löv eller gräs från förra året – vi har alltså kommit igång med alla odlingar och våren gör oss alla gott, livet startar liksom om och man får en nytändning och på torsdag flyttar Xeras husse hem igen, att han tappat minnet får vi försöka överse med

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xera - 22 januari 2012 20:01

Men Xera hälsar till Er alla och i kväll har jag tid att umgås med Er men sedan kommer några fulltecknade dagar och när jag sedan loggar in förväntar vi oss hälsningar från Er eller så säger vi godnatt och fortsätter på annat ställe eller så lever hu...

Av Xera - 22 januari 2012 19:02

Bytte ställe att vara, att skriva om mig och hunden. Först blev vi fler i familjen, lilleKisseMisseNissen flyttade hit. Det var ju inte så lyckat med att hunden skulle knyta an till husse, husse var för sjuk så därför blev det en kattunge, men även...

Av Xera - 28 november 2009 20:55

Helt fantastiskt att en blogg kan överleva så här länge utan inlägg. Det var ju ganska länge sedan Xera och jag lämnade detta stället men trots det kommer det dagligen mängde av besökare - helt fantastiskt!   Numera är vi på en massa andra stäl...

Av Xera - 17 november 2009 23:29

Nu ligger hon på Blåstjärnan med lunginflammation. Kennelhostan utvecklades till detta ...

Av Xera - 15 november 2009 21:09

Detta är lite av ett test, att se hur länge ilska kan hålla i sig och tydligen finns det människor som är väldigt aggressiva av sig - hemskt egentligen. Fast de lever säkert på adrenalinet av sin ilska och mår på sitt sätt bra.   Själv tycker j...

Ovido - Quiz & Flashcards