Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Att leva just nu!

Av Xera - 28 april 2009 21:14

Nu är det en ljuvlig vår, allt är så ljust och vackert och det verkar som om värmen kommit för att stanna – vågar man hoppas på det?

Just nu är denna trädgård som vackrast på hela året och det finns mängde att göra – gör så gott jag kan och grävhjälp har jag ju, Chiva gräver djupast.

 

Vill inte gnälla men jag önskar att jag inte haft så ont, men det är ju av övergående art – gipset tas bort om tio dagar och sedan är det minst 6 veckors rehab.

 

Värre är det med husses minne – den historien är hemsk och det som är värst är det när ”bekanta” börjar ifrågasätta varför jag inte kan ta hand om honom själv, varför ska vi behöva ha hjälp! Av sjukvård/kommun.

 

När man får höra ”X tog hand om sin bror i tre år och Y passade sin man i 10 år – blir så trött på sådana människor – vad vet de egentligen om husses ”status” och vad ger dessa människor rätt att komma med förmaningar, hör aldrig att de själva ställt upp på 24 timmars passning 7 dagar i veckan, bara att de vet någon annan som säger sig ha gjort det.

 

Men vet Ni vad! Nu har jag tröttnat på att vara snäll och inte få något tillbaka, vet med mig att jag varit en energitjuv under alla bedrövelser men vet också att jag inte trängt mig på, att dessa personer inbjudit till "hjälpa till/stötta" och vet också att jag ”betalat tillbaka”. Sedan tar det dåliga i den mänskliga naturen över och ställer krav som får även mig att baxna men varför lägga någon energi på sådant – det finns för mycket annat som man kan ägna sig åt.

 

I dag har jag oljat in övre altanen, måste nog gå med olja än en gång innan helgen då jag får hjälp med att ta ner staketet. Staketet måste vara kvar under tiden oljan torkar så att ingen hund ska få olja på tassarna.

 

Sedan har jag en unghund som börjar bli trött på att matte är sjuk och främst åt att matte mår dåligt av att husse är så sjuk, kanske förmänskligar jag hunden, tycker en del.

 

Den första tomatplantan har fått en gul och vacker blomma. Tittade över plantorna idag och inser att jag måste nog så lite mer frön – busktomater och sådant och så är det nog dags för gurkor, sallad, bönor (förkultiverar inne) och allt annat som jag glömt. En väldigt massa Chili plator har jag i år, även sådana med vulgära namn : ))) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xera - 22 januari 2012 20:01

Men Xera hälsar till Er alla och i kväll har jag tid att umgås med Er men sedan kommer några fulltecknade dagar och när jag sedan loggar in förväntar vi oss hälsningar från Er eller så säger vi godnatt och fortsätter på annat ställe eller så lever hu...

Av Xera - 22 januari 2012 19:02

Bytte ställe att vara, att skriva om mig och hunden. Först blev vi fler i familjen, lilleKisseMisseNissen flyttade hit. Det var ju inte så lyckat med att hunden skulle knyta an till husse, husse var för sjuk så därför blev det en kattunge, men även...

Av Xera - 28 november 2009 20:55

Helt fantastiskt att en blogg kan överleva så här länge utan inlägg. Det var ju ganska länge sedan Xera och jag lämnade detta stället men trots det kommer det dagligen mängde av besökare - helt fantastiskt!   Numera är vi på en massa andra stäl...

Av Xera - 17 november 2009 23:29

Nu ligger hon på Blåstjärnan med lunginflammation. Kennelhostan utvecklades till detta ...

Av Xera - 15 november 2009 21:09

Detta är lite av ett test, att se hur länge ilska kan hålla i sig och tydligen finns det människor som är väldigt aggressiva av sig - hemskt egentligen. Fast de lever säkert på adrenalinet av sin ilska och mår på sitt sätt bra.   Själv tycker j...

Ovido - Quiz & Flashcards