Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Xera - 28 mars 2009 20:08

Det började inte så bra men på något sätt vände det så jag fick lite energi och så träffade Xera några kompisar och jag kom mig för att lägga ett spår som fick ligga alldeles för länge men hon tog det klockrent – lilla hjärtat.

 

Nu har vi mycket trevligt att se fram mot, fast först kommer husse hem i morgon på permis – medger att jag har viss fasa inför detta.


Som sagt idag var det en sådan där fruktansvärt hemsk dag – tror att jag sovit för mycket och blivit för utsövd, så att det kändes hur jobbigt livet är så när Xera blev rädd och skällde på ”fiskarStig” – en sur gubbe så slog det över och jag tappade kontakten med verkligheten – orkade liksom inte med livet och blev arg på min oförstående hund – tålde inte att hon var på tåspetsarna och kände av rådjuren som nyss passerat stigen vi gick på.

 

Hon hämnades – la henne i hallen som jag brukar och stängde av med galler in mot resten av undervåningen (när jag var på tur med Chiva) och det brukar räcka men idag gick Xera upp och la sig i min säng – all leran hamnade på de rena lakanen ; )))

 

Men sedan var Xera och jag på Backamo och träffade Dundra och Freja – roligt värre och sist av allt gick hon spåret jag lagt två timmar tidigare – hon är superduktig Xera men man ser tydligt var vinden varit framme.


Ovido - Quiz & Flashcards