Direktlänk till inlägg 4 mars 2009

En dag i taget

Av Xera - 4 mars 2009 20:24

Nu är här ganska kaotiskt – husse är på sjukhuset och de har lagat hans huvud än en gång och hundarna, både vår – Xera, och lånehunden är extra klängiga och jag är inte helt bekväm – undrar om han överlever utan att det blir fler bestående skador.

 

Annars har jag haft det så trevligt, Bauhaus säljer 5 fröpåsar för 10 kronor – gissa om jag köpt på mig – 50 stycken. Som sagt jag har sparat/tjänat/slösat bort en massa pengar och så måste jag ju skicka vidare till vänner, nära och kära så helt billigt blir det inte men vad gör man inte för odlarglädjen.

 

Xera är helt underbar och så lättlärd att det är en enorm glädje att vara hennes matte – utan henne tror jag inte att jag skulle ha orkat den sista tiden.

 

Väldigt roligt var det när vi hade besök som skulle gå ut med storasyster Chiva.

 

Chiva fick på sig koppel men så hände något och där stod hunden med ett koppel – vad tror Ni Xera gjorde? Självfallet tog hon tag i kopplet och gick iväg med hunden ; )) och Chiva följde snällt med. Inser att det inte går att förmedla men jag skrattade glatt och länge men när jag väl hämtat kameran blev Xera blyg och satte sig bara – hon har ju fått lära sig att när jag ska ta kort ska hon ligga/sitta fint.

 

I helgen var vi på besök i stora staden hos dottern – detta bara Xera älskar, att gå i Haga. Men vi träffade även avlägsna bekanta till Xera och hon skötte sig så fint och fick så många komplimanger – hon är en drömhund och på lördag ska vi gå på kurs men först och främst så ska vi träffa våra kompisar.

 

Nämnde jag att vi saknar husse?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xera - 22 januari 2012 20:01

Men Xera hälsar till Er alla och i kväll har jag tid att umgås med Er men sedan kommer några fulltecknade dagar och när jag sedan loggar in förväntar vi oss hälsningar från Er eller så säger vi godnatt och fortsätter på annat ställe eller så lever hu...

Av Xera - 22 januari 2012 19:02

Bytte ställe att vara, att skriva om mig och hunden. Först blev vi fler i familjen, lilleKisseMisseNissen flyttade hit. Det var ju inte så lyckat med att hunden skulle knyta an till husse, husse var för sjuk så därför blev det en kattunge, men även...

Av Xera - 28 november 2009 20:55

Helt fantastiskt att en blogg kan överleva så här länge utan inlägg. Det var ju ganska länge sedan Xera och jag lämnade detta stället men trots det kommer det dagligen mängde av besökare - helt fantastiskt!   Numera är vi på en massa andra stäl...

Av Xera - 17 november 2009 23:29

Nu ligger hon på Blåstjärnan med lunginflammation. Kennelhostan utvecklades till detta ...

Av Xera - 15 november 2009 21:09

Detta är lite av ett test, att se hur länge ilska kan hålla i sig och tydligen finns det människor som är väldigt aggressiva av sig - hemskt egentligen. Fast de lever säkert på adrenalinet av sin ilska och mår på sitt sätt bra.   Själv tycker j...

Ovido - Quiz & Flashcards