Direktlänk till inlägg 20 augusti 2009

Men om man skulle ringa efter rörmockare så ...

Av Xera - 20 augusti 2009 23:10

måste jag ju först städa i garaget så jag undersökte skadan i morse och med hjälp av rätt frågor fick jag veta att det fanns en avstängninskran till vattnet i garaget - den installerade sambon för några år sedan och dag kom den verkligen till nytta ; ))


Lyckades också lokalisera felet och förstod vad som skulle bytas - frågade sambon och han trodde vi inte hade något sådant så vi planerade in ett besök hos rörfirman på väg hem från hans "skola" tänkte att går man in på en liten rörfirma kan man få råd - fotograferade stället där mojängen skulle bytas.


Men när jag var på Biltema frågade jag om de hade sådana och de hade de och när jag sedan snällt frågade hur de fungerade fick jag veta hur jag skulle göra vid bytet, tanter som ser förtvivlade ut verkar de få poäng för att hjälpa.


Nu lyckades jag inte vid de första försöken men efter ett synnerligen trevligt besök hos grannen testade jag två gånger till och även om jag inte är helt säker på lagningen så fungerar det hjälpligt. När jag inte använder tvättmaskinen stänger jag av vattentillförsen - kan det vara enklare???


Fast lite arg blev jag allt. Hade gjort i ordning 2½ kg kantareller som jag lagt i torkollan. Kom så ut i tvättstugan och såg vattnet forsa från taket och mitt i allt stod ollan med svampen. Mest rädd var jag för att det skulle bli något överslag i det elektriska så jag tog hela mojängen för att flytta på den och lyckades hälla ut en massa svamp på golvet bland allt skräp.


Där försvann den svampen - hoppas jag hittar mer som kan ersätta den

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xera - 22 januari 2012 20:01

Men Xera hälsar till Er alla och i kväll har jag tid att umgås med Er men sedan kommer några fulltecknade dagar och när jag sedan loggar in förväntar vi oss hälsningar från Er eller så säger vi godnatt och fortsätter på annat ställe eller så lever hu...

Av Xera - 22 januari 2012 19:02

Bytte ställe att vara, att skriva om mig och hunden. Först blev vi fler i familjen, lilleKisseMisseNissen flyttade hit. Det var ju inte så lyckat med att hunden skulle knyta an till husse, husse var för sjuk så därför blev det en kattunge, men även...

Av Xera - 28 november 2009 20:55

Helt fantastiskt att en blogg kan överleva så här länge utan inlägg. Det var ju ganska länge sedan Xera och jag lämnade detta stället men trots det kommer det dagligen mängde av besökare - helt fantastiskt!   Numera är vi på en massa andra stäl...

Av Xera - 17 november 2009 23:29

Nu ligger hon på Blåstjärnan med lunginflammation. Kennelhostan utvecklades till detta ...

Av Xera - 15 november 2009 21:09

Detta är lite av ett test, att se hur länge ilska kan hålla i sig och tydligen finns det människor som är väldigt aggressiva av sig - hemskt egentligen. Fast de lever säkert på adrenalinet av sin ilska och mår på sitt sätt bra.   Själv tycker j...

Ovido - Quiz & Flashcards