Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Xera - 17 augusti 2009 22:17

Pratade med en granne som berättade att det stått bilar på ett speciellt ställa hela helgen och att det sprungit folk och plockat svamp. Undras vad de har för svampögon - hittade flera liter på en väldigt liten yta, stora fina.



Av Xera - 17 augusti 2009 22:13

Det gör lite ont på vissa av fingrarna i kväll eftersom jag tog ett krafttag och drog upp en massa små nässlor, planterade konvaljer istället. Sedan började jag rensa bort en massa hemskt ogräs i en annan rabatt.


Men det som jag lagt mest tid på idag är att gå igenom frösåddorna och där hittade jag en massa godbitar - liljor och annat som grott från frön men minst 2/3 av krukinnehållen har åkt på komposten.


Denna sommar har trädgården fått förfalla väldigt mycket men det kommer kanske nya chanser - frågan är om vi kan bo kvar i huset, om jag klarar av att sköta allt själv och så husse också

Av Xera - 17 augusti 2009 22:08

Vi har några rundor som vi alternerar och idag valde vi den långa men helt plötsligt blev det stopp! Det var en grind och bakom grinden fanns en massa får. Svante har sagt att vi får gå där om Xera är i koppel för hans får är hundvana men Xeras matte är inte får van ; )) Hon är livrädd för fåren så vi vände och gick samma väg tillbaka.


På tillbaka vägen hade kalvarna och ungdjuren kommit fram till staketet och ville hälsa på oss och Xera har en kompis som hon brukar pussa genom staketet men idag fick hon inte det - nu krävde hennes hemska matte att hon skulle gå förbi utan att bry sig om kompisen.


Var iväg med Chiva men den hunden är så tråkig, hon är så lat och vill inte gå, stannar och tittar surt med sina ljusbruna nästan gula ögon och säger - vi går hem men den går jag inte på, drar med mig henne.

Ovido - Quiz & Flashcards