Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av Xera - 28 augusti 2009 21:56

I dag har Xera för första gången klarat av att gå förbi rådjursåkern där det fanns tre stycken som gick och betade - vi firade det med ett märgben. Sedan var vi alltså i Stenungsund och stod utanför en livligt trafikerad affär, hon stod så snällt och tittade i regnet men vaknade lite till liv när en man kom springande rakt emot oss med en kundvagn, inte mycket och absolut inte med någon form av aggrisivitet, mer att hon ville springa med, istället för att stå och glo tillsammans med matte.Strax efter kom mannens barn men när han/hon såg Xera som rörde sig började denne vråla och uppföra sig allmänt tokigt. Xera reagerade inte alls på barnet men jag tänkte - det är inte undra på att det sker så många händelser när folk uppträder så här knepigt mot hundar, barn som uppför sig så här felaktigt. Vi stod alltså utanför affären i 20 minuter och det var många som passerade och många som sträckte ner en hand och klappade Xera i förbifarten, hon hade inte tid att hälsa själv - hon väntade på mormor och morfar och skötte sig helt perfekt men som sagt det är inte konstigt att det händer så många olyckor med barn när vi har våra nya svenskar som har den inställningen till hundar som de har. Vet att jag kan anmälas för mina rasistiska åsikter men det bjuder jag på - livet har gjort mig till rasist trots att jag startade, för 40 år sedan med åsikten att alla är lika, men så är de inte – inte när det gäller inställningen till hundar i alla fall, där tror jag många kan hålla med mig även om de inte lider av samma ”främlingshat” så som jag gör  Innan hade det passerat flera "svenska" barn som inte reagerat men detta syd/latinamerikanska barn blev som sagt totalt skräckslagen då min hund rörde sig. Sak samma nu har ännu en dag gått och vi ska sova 

Av Xera - 28 augusti 2009 21:52

snubblade lite och plockade kanske en liter eller två.


Bestämde med kära mor att vi skulle åka halva vägen var så vi åkte till Stenundsund och överlämnade svampen. När jag talade med henne hade hon grovrensat och fått en spann, men hur stor den var frågade jag inte men garanterat var det minst 10 - 1 5 liter, får ringa och fråga henne i morgon.


Sedan hade jag tänkt ge mig ut och plocka lite svamp att ta med när jag ska åka på svamputställnign i morgon - då hjälper de till att artbestämma men här rengnade så mycket att vi vår nöja oss med att bara åka dit och titta

Ovido - Quiz & Flashcards