Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Xera - 18 augusti 2009 21:29

Och bestämmer sig för små delmål så kommer man en smula på vägen och så gör jag nu och idag har jag klarat av vissa delmål - rensat vissa rabatter, det finns mängder kvar men vi tar en dag i taget

Av Xera - 18 augusti 2009 21:28

Av Xera - 18 augusti 2009 21:25

Bestämde jag mig för att ägna dagen åt annat än hundar så det blev först bara korta promenader och sedan ägnade jag mig åt annat men sedan tog jag tag i Xera och la ett spår, kanske var det för svårt - hon missade en vinkel men gick rakt på snusdosan med slutgodisarna - lilla hjärtat.


Vi var även på en svamppromenad då vi tränade att inte jaga rådjur, hon har ännu inte förstått att hon inte kan dra iväg efter dem om hon har koppel på sig - matte finns i andra ändan av kopplet ; ))

Av Xera - 18 augusti 2009 21:20

Har tagit kort på alla kantareller men orkar inte ta över bilden från kameran till datorn osv.

Kvällen har ägnats åt att måla och slipa, sådant som jag normalt inte gör och som numera måste pusslas in i tillvaron.


Xera och jag var alltså iväg och plockade en stor korg men vi blev ovänner - hon drog när det sprang upp ett rådjur två meter från henne, Hon hade koppel på sig och jag rullade runt och valde att ramla på marken men sedan talade jag om för damen vad jag ansåg om hennes sätt och hon skötte sig fortsättningsvis som en lite ängel trots att vi var i verkliga rådjursmarker

Ovido - Quiz & Flashcards