Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Xera - 20 augusti 2009 23:42

I dag kändes det mesta hemskt men så ringde telefonen och grannen bjöd på kaffe  - allt var kaos hemma och hon tyckte säkert att jag/vi, stannade på tok för länge men för mig var det precis vad jag behövde och när jag kom hem lyckades jag ju laga felet i vatten lednignen och fick även en massa energi till att plocka och trava ved.


Som sagt det var ju inte mig hon bjöd - det var Xera hon ville träffa ; ))


Som sagt nu ska jag fundera ut hur jag ska tacka grannen för att hon hjälpte mig att återvända till livet - det gjorde hon verkligen

Av Xera - 20 augusti 2009 23:36

Alltså tur att jag varit så ihärdig med att köra in veden - den som är kvar ute får jag väl se som förlorad, att elda med i år i alla fall. Hade tänkt täcka den kvarvarande veden men det blev för mörkt och jag var som vanligt för slö. Fast nu behöver jag inte vattna tomaterna i morgon - allt för något positivt med sig  

Av Xera - 20 augusti 2009 23:33

Skrev nyss ett långt inlägg som jag lyckades fibbla bort men kontentan av det var att idag gjorde hon äldre man på ett boende lycklig.


Han charmades av henne och när hon fick lov hälsade hon extremt vänligt - Xera vänligt, på honom och han bara njöt av att bli slickad och jag har en känsla av att, med tanke på hans reaktion - att hon verkligen förgylde hans promenad

Av Xera - 20 augusti 2009 23:10

måste jag ju först städa i garaget så jag undersökte skadan i morse och med hjälp av rätt frågor fick jag veta att det fanns en avstängninskran till vattnet i garaget - den installerade sambon för några år sedan och dag kom den verkligen till nytta ; ))


Lyckades också lokalisera felet och förstod vad som skulle bytas - frågade sambon och han trodde vi inte hade något sådant så vi planerade in ett besök hos rörfirman på väg hem från hans "skola" tänkte att går man in på en liten rörfirma kan man få råd - fotograferade stället där mojängen skulle bytas.


Men när jag var på Biltema frågade jag om de hade sådana och de hade de och när jag sedan snällt frågade hur de fungerade fick jag veta hur jag skulle göra vid bytet, tanter som ser förtvivlade ut verkar de få poäng för att hjälpa.


Nu lyckades jag inte vid de första försöken men efter ett synnerligen trevligt besök hos grannen testade jag två gånger till och även om jag inte är helt säker på lagningen så fungerar det hjälpligt. När jag inte använder tvättmaskinen stänger jag av vattentillförsen - kan det vara enklare???


Fast lite arg blev jag allt. Hade gjort i ordning 2½ kg kantareller som jag lagt i torkollan. Kom så ut i tvättstugan och såg vattnet forsa från taket och mitt i allt stod ollan med svampen. Mest rädd var jag för att det skulle bli något överslag i det elektriska så jag tog hela mojängen för att flytta på den och lyckades hälla ut en massa svamp på golvet bland allt skräp.


Där försvann den svampen - hoppas jag hittar mer som kan ersätta den

Ovido - Quiz & Flashcards