Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Xera - 5 augusti 2009 20:30

Nu är det ju så att olika raser tilltalar olika sorters personer och just monsterhunden, den rasen, har aldig tilltalat mig men jag har försökt ha överensende med henne.


Medger att jag blev ganska sur när hon både kissat och gjort det andra inne i natt - det luktar numera hemskt i garaget men jag har kommit till beslutet att jag städar inte förrän hon flyttat och det ska hon göra snart men nu är datumet framflyttat, hon får inte vara kvar tiden ut - hon är bara för mycket.


Det som gjort mig mest upprörd har varit det att hon kan smitta Xera till att göra samma dumheter. Hon har smittat Xera till att uppleva hästskit som något positivt men inte att göra ifrån sig inne - lyckligtvis, men idag nåddes min gräns.


Var på en kort träningspromenad med Xera och under tiden lyckades hunden välta ner vår fina dyra spegel så att allt glas splittrades. Guldramen är intakt men har spruckigt.

Det är ingen gammal och antik spegel men en hadgjord och dyr en och den har den hemska hunden förstört, förutom allt annat här, parkett, trösklar, elledningar, min rygg, mina framtänder och sådant. Som sagt det finns hundar och hundar och Chiva tillhör inte dem jag vill fortsätta umgås med. Xera är ganska förvirrad men Chiva är ju inte snäll mot henne så när hon flyttar bör det inte bli någon större historia mer än lättnaden det blir för människorna.


Tycker att jag har nog med husse och att viltträna Xera, att ta hand om en monsterhund är lite överkurs för mig men jag är nog lite lat av mig som inte orkar med även det.

Av Xera - 5 augusti 2009 20:29

Vår gröna bil har varit på verkstad och istället fick jag låna en annan grön bil men nu är den rätta tillbaka och dyrt blev det - väldigt dyrt men nu kan man bromsa den utan övertalning

Av Xera - 5 augusti 2009 20:28

Vissa delar går ine att klippa - de är för vattensjuka,  men vad kan man annat förvänta!

Ovido - Quiz & Flashcards