Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av Xera - 22 augusti 2009 20:53

säger man att en sönderslagen spegel ska generera - eller minns jag fel? Först sprang vattenledningen sönder i tvättstugan och det var världens största översvämning - i mina ögon.  På något sätt lyckades jag laga felet. Tog en paus när allt kändes för jobbigt och fikade med grannen som tyckte att jag skulle ringa efter rörmokaren - inte en enkel sak menade jag, då måste jag ju sanera hela garaget ; )) innan man kan släppa in främmande där. Grannens kaffe var jättegott och hennes sällskap gjorde att jag fick lite distans och lyckades alltså själv få stopp på vattenflödet - är jättestolt över mig själv. I dag sa tvättmaskinen stopp, ville pumpa ur vattnet och som jag slet och som jag svor och torkade och var upprörd och grät - stackars sambon hamnade mitt i elden - Xera gick ut och la sig i skuggan, hon undviker matte när denna är på "humör". Nu har sambon glömt att han var rädd för mig ; )) och tvättmaskinen har jag talat förstånd med så den gör som den ska igen. Vad händer härnäst? Undras om förbannelsen försvinner om man skaffar nytt glas till spegeln - ska ringa och "beställa tid" så fort det blir ny vecka och hoppas det hjälper. 

Av Xera - 22 augusti 2009 00:10

Hon var ju så snäll mot mig i går och efter lite funderande så gick jag och lämnade ett flak kantareller  - det uppskattade hon - hoppas de smakade bra!

Av Xera - 22 augusti 2009 00:02

Xera uppförde sig exemplariskt när vi var på kvällspromenaden och när jag sa stanna så gjorde hon det!


Hittade jag svamp och sa något så satte hon sig ner eller så la hon sig. Vi var i tassemarkerna och jag  hörde vilt - Xera satte sig bara ner så som vi tränat på rådjursåkrna - vet inte vad som hänt men är inte missnöjd med att hon svarar på träningen

Av Xera - 22 augusti 2009 00:00

Det blev två småkorgar - fyra fem liter och sedan fylldes nästan den största korgen - alltså finns det en massa svamp

Ovido - Quiz & Flashcards