Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Xera - 1 augusti 2009 22:59

är tydligen inte så gammal bara sedan 1400 talet, men andra kyrkogårdar här i området är betydligt äldre, sedan tusentalet.


Oavsett ålder på kvarlevorna ska man aldrig slänga ut knotor . En begravd människa ska få fortsätta vila på vigt område.


Har talat med en kyrkvaktmästare idag så nu vet jag att alla dessa benknotor utanför kyrkogården - det är gravskändning, fast det förstod vi nog alla redan innan.

Värst av allt är att det tydligen inte är så många år sedan en annan kyrkogård i området hamnade i blåsvädret då man hanterade benknotor på felaktigt sätt och så än en gång - bara slarv och "inte bry sig" för tydligen har alla fått gå en kurs och fått lära sig vad Gravlagen innehåller.


Som sagt det är kanske inte min sak men jag har reagerat väldigt på att mina hundar hittat människoben när vi passerat en sand och jordhög - Xera älskar ben och innan jag riktigt förstod hade hon ben i munnen men vi hade ju redan tränat "byta". Lite värre var de när Chiva dök på ett ben, fast höjer man rösten så släpper hon ju men i alla fall - hundarna har tuggat på människoben!!

Av Xera - 1 augusti 2009 22:53

Vet att jag bestämt mig för att inte reta mig på dem men ...


Tog sömntabletter i går så sista bilen jag hörde var 01.30 men har en känsla av att husse fick hela nattsömnen förstörd - hans sovrum vätter ut mot vägen och han var uppe och sprang mest hela natten - då vaknar jag alltid.


Många av bilarna är väldigt fina att titta på men de låter och deras avgaser ska vi inte tala om och förarna - de saknar allt vad hyfs är. Kör konstant långt över mittlinjen och saknar helt förståelse för att de ska visa gående eller cyklister någon hänsyn.

En granne jag talade med menade att det beror säkert på att de är så fulla - vad vet jag, det är hans uppfattning

Av Xera - 1 augusti 2009 22:51

Fast det kommer säkert ett bakslag snart - så här bra går det bara inte att träna en hund.


Vi har ju tränat ögonkontakt på ett speciellt sätt i två dagar och detta fungerar helt kanon så för tillfället är allt perfekt

Av Xera - 1 augusti 2009 22:45

I dag hade jag inte tänkt plocka svamp men gick en promenad med Xera för att träna henne att ”inte jaga rådjur” och så hamnade vi mitt bland en massa kantareller.  Kom hem med 12 liter

Ovido - Quiz & Flashcards