Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Xera - 2 juli 2009 22:21

har försökt börja några gånger om vår kantarellkurs men det försvinner bara, kanske jag inte väljer mina ord tillräckligt väl ;))


Försöker en annan dag. Som sagt Xera vet nog vad vi håller på med och vi tränar energiskt men nu i dag har allt legat nere - vi ser fram emot lite svalare temperatur

Av Xera - 2 juli 2009 21:19

Att gå på kurs med Xera klockan 19 - 21 och att nästa morgon få iväg sambon på träning. Han ser träningen som ett straff men omgivningen vet att han behöver den.

För att få med honom dit får jag bråka, hota och muta och det är inte alltid jag lyckas, men idag gjorde jag det!!


Och så var det strulet med byggfirman om virket som de glömde bort att leverera - de hade tusen undanflykter men sak samma - det finns fler affärer att köpa från och de var inte den billigaste.


Sedan var jag så dum att jag började baka! Hur kan man vara sådan idot att man gör det i denna värmen, bortsett från att allt bröd var slut men i alla fall.


Medan vissa degar jäste - bakade på fem liter, gjorde jag några sockerkakor men även där tänkte jag mig inte för, att göra fyra när ugnen rymmer tre! Men jag gjorde en skinka också, en färdigkokt som jag bara värmde och till den färdigkokta ingår det spad, av det gjorde jag hundgodisar som nu står i ugnen - ska inte sätta på ugnen på flera månader nu

Av Xera - 2 juli 2009 21:13

I går orkade jag inte skriva och nu behöver jag sortera alla intryck men i morgon ska jag skriva om vår fortsättning.


Fröken tyckte att Xera fattat allt men själv är jag tveksam och mest tveksam på upplägget.


Sedan är jag lite besviken, pratade om ett visst beteende hos Xera, att jag tyckte hon uppförde sig felaktigt - tog genvägar,men sedan beskrev läraren att sådant kunde inträffa, skulle jag vilja vetat innnan så att jag kunde bemött det bättre.


En av hundarna älskar att äta kantareller och där har matte belönat detta - känner att klicker är väldigt farligt och nog inget jag ska använda mig av.


Skriver mer i morgon

Av Xera - 2 juli 2009 21:01

Går ju egentligen på sjukgymnastik efter remiss från ortopeden, efter fotledsfrakturen - gipset togs bort den 7:e maj i år.


Fast innan dess gick jag hos sjukgymnasten pga. problem med nacke och armarnas fäste, fick avbryta den träningen när jag skadade foten och inte kunde köra bil.


Men så ramlade jag ju och skadade ryggen och sjukgymnasten skickade mig till läkare som skickade mig vidare till

"fotgrafering" som konstatrade kotkompretion och frakturer på två kotor- väldigt ont.


Nu har jag inte ont i ryggen längre - nu har det friska knät börjat spöka och sjukgymnasten höll med om att det var både svullet och varmt men om det är ledband/miniskel eller bara utslitet går inte att fastställa då jag går på så starka mediciner. Ärligt talat tycker jag att det är nog nu - livet borde består av annat än skador.


Men idag var det ett trevligt återbesök hos en gammal vän - sjukgymnast som skämtade om att jag bara höll mig till de nedre delarna av kroppen - hon hade missat den onda nacken men lovade henne att nästa gång ska jag bryta en arm - för jag tror inte det gills att jag bröt långfingret , det är nästan läkt och har ju inte så stor betydelse i tillvaron.

Ovido - Quiz & Flashcards