Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Xera - 8 juli 2009 22:30

som jag klarar av att hålla tungan rätt i mun - ibland tappar jag tålamodet med husse och idag var det en sådan dag - gissa om jag får dåligt samvete.


Han är ju som ett barn och förstår inte bättre ; (( menar inget illa.

Som idag när det ringde någon och frågade efter mig så svarade han att jag var ute med en hund - jag rensade ogräs några meter bort och han skulle passa telefonen men det hade han glömt och antagligen är jag väldigt ofta på hundpromenad, enligt som han tänker, han vill ju så väldigt gärna själv ge sig iväg men är så väldigt medveten om att det kan han inte längre.


Det märks stora förbättringar, både på hur han kan röra sig och även på att han får strödda minnesbilder men när jag sa det till honom blev han väldigt ledsen - jag vill ju bara dö!

Av Xera - 8 juli 2009 22:23

Chiva är ju en hund som löper extremt ofta och jag har gått och varit orolig om hon smittat Xera men det verkar inte så, fast än ska man ju inte vara säker.

Söndag för en dryg vecka sedan började Chiva blöda men hon blödde bara en vecka - gissa om en så stor tik sölar ner och tikskydd fungerar inte på henne, gör det kanske men de jag fått tag i är inte tillräckligt stora så hon får skavsår och tänk Er själva i denna värmen.


I januari när de löpte båda två, Chiva först och en vecka senare följde Xera efter.

I dag vi alltså på kurs och vi lät Morgan nosa av där Xera suttit och enligt matten är han extremt känslig för löptikar men han reagerade inte alls så jag hoppas på att Xera håller på sig denna gången, om så har jag ett beskymmer mindre

Av Xera - 8 juli 2009 22:22

Ska skriva ner mina reflektioner men inte i kväll, nu måste jag samla mig inför morgondagen och ge mig ut och leta reda på hundarna

Ovido - Quiz & Flashcards