Alla inlägg den 21 juli 2009

Av Xera - 21 juli 2009 22:34

Men de buskagen hade växt igen men bara genom att vandra omkring blev det två liter kantareller, vågade inte ge mig ut på någon svaptur då här fanns massor att rensa men nu är allt omhändertaget så vad som händer i morgon - det står i stjärnorna.


Husse är flitig men det tar lite tid för honom och han börjar tröttna på att rensa svamp men å andra sidan finns det mycker som jag är trött på och han klagar ju inte så ...

Av Xera - 21 juli 2009 22:31

Och så har vi lekt en del och kastat boll och haft väldigt roligt - nu sover Xera.



Av Xera - 21 juli 2009 22:26

I dag har jag städat trädgårdsförrådet och det behövdes och är ju även det lite trädgårdskötsel.


Sedan har jag klippt lite gräs, inte för att det behövdes men jag tänkte dra ut bevattningsslangar igen och då är det ju bra om man gör det över nyklippt gräs och nu klippte jag tvärs - så gör grannen och deras gräsmatta är så vacker så jag försöker härmas ; ))


Har köpt en änglatrumpet, som blommar. Köpte ju en på Lidel, om det nu är en sådan!! men den vill inte blomma.


Snart ska jag börja plocka vinbär men än så länge nöjer jag mig med att plocka smultron - undras vad man kan göra med smultron - någon som har tips? Har flera liter, minst fyra

Av Xera - 21 juli 2009 22:19

Kan inte hitta min mamma - kan du hjälpa mig!


Hade rusat in på växtmarknaden för att köpa jord och det fanns ingen skugga, Xera var i bilen, så jag skulle bara in och ut och så kom denna lilla tjej!

Först så hade jag mest lust att bara gå fort därifrån men det gick inte - hon var så förskräckligt förtvivlad och när jag sa - vi letar reda på din mamma så fick jag en varm hand i min och den lilla andades ut - gissa om jag blev berörd.


Givetvis hittade vi mamman och alla småsyskonen, om inte skulle jag tagit med henne hem - det var så skönt att få en varm hand i sin egen stressade

Ovido - Quiz & Flashcards