Alla inlägg den 7 juli 2009

Av Xera - 7 juli 2009 22:33

Xera och jag träffade några kvinnor idag och den ena frågade om jag bodde där - förstod först inte men till slut förstod jag vad hon avsåg och då fick jag veta att hon en dag förra sommaren sett mig vid brevlådan och tänkt stanna för att berätta för mig, men det var så många bilar att hon inte kunnat stanna. Hon hade tänkt säga att hon tyckte min trädgård var så vacker - gissa om jag blev glad.



Av Xera - 7 juli 2009 22:05

Sista tillfället på kursen är i morgon och vi gör/tränar, precis som fröken sagt att vi ska och stundtals tycks Xera förstå, hon till och med markerade en växande kantarell idag men så lägger hon sig bara ner eller går omkring och äter gräs ; )) är alltså väldigt uttråkad/har inte lust - har ingen lust att delta i det jag arrangerar. Vet att det måste bero på att jag gör något fel men tyvärr har det ju varit så att instruktören så gott som enbart ägnade sig åt en enda hund.  Vi ska få komma med synpunkter på kursen i morgon och jag tycker det blir tråkigt att behöva komma med kritik till denna duktiga tjej … Sak samma - Jag hitta på någon annan aktivitet som vi kan hålla på med, kanske utveckla hennes spårande - hon är superduktig lilla hjärtat men även där behöver jag lite råd från någon som kan detta - får leta reda på en instruktör som kan hjälpa oss utveckla detta. För vid närmare eftertanke undrar jag om Xera inte enbart kan följa med mig när jag går och plockar kantareller – hittar ganska bra själv ; =)) 

När vi gått färdigt kursen, sista gången är alltså i morgon kväll, ska jag skriva ner en sammanfattning - kanske faller polätten ner för Xera, kanske jag kan få instruktören att ta sig tid att titta på hur vi tränar - vad jag gör för fel, fast det är ju tveksamt – hon måste hjälpa matten att fixa till att hunden, som fröken så gott som enbart ägnat sig åt, och som blivit in klickad på att tugga på kantareller.

Som sagt det är inte bara av godo att klicka sin hund och själv skulle jag aldrig våga använda mig av det i situationer där man ska ta bort dåliga beteenden. Men andra, speciellt de som är duktiga på att klicka, tycker annat

 

Av Xera - 7 juli 2009 22:02

Så nu har jag plockat två liter kantareller.


Alla är inte för att ätas - de är plockade med plasthandske och avsikten är att de ska användas när Xera tränar. Men i kväll har husse och jag ätit gräddstuvade kantareller och det finns kvar svamp så att det räcker till en omelett i morgon.

Ovido - Quiz & Flashcards