Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Xera - 25 juli 2009 22:12

Vill Ni träffa en sådan har Ni kommit rätt enligt en av mina fd. vänner - jag är hemsk och har gjort gnällandet till en konst och borde alltså vara en stor konstnär, fast själv är jag tveksam till om det är rättvist.


Ok jag gnäller men finns det någon som skulle vilja byta med mig? Nu börjar jag gråta för det är så förtvivlat bedrövligt allt att det bara känns hopplöst. Men som sagt jag är; Citat "den maximala gnällkärringen" och så frågar idoten om jag känner mig nöjd!!!


Av Xera - 25 juli 2009 22:06

komma igång med sanneringen. Skador läks men ryggen får jag leva med men är man bara försktig så kan det mesta göras.


Började med att skrapa och slipa på brädor till altanen men insåg att dem gick det inte att måla - det har regnat för mycke så trots att de varit under tak måste de torka ytterligare, får ta in dem i torkrummet och sätta på värmen.


Det är många "brädor" som ska tas om hand - tyckte jag var duktig som orkade med 30 stycken i dag, märktes inte i högen ; ((

Av Xera - 25 juli 2009 22:03

Kan det vara därför som allt verkar ge så god skörd i år - att vår herre på så sätt kompenserar oss.


Man säger att det är ett väldigt bra blåbärsår - har inte själv testat. Att det finns mycket kantareller har jag upptäckt.

Tror att det ska bli väldigt mycket plommon och även äpplen. Märkte idag att det är väldigt mycket svartavinbär.

Ovido - Quiz & Flashcards