Alla inlägg den 26 juli 2009

Av Xera - 26 juli 2009 21:24

Men jag ber att få återkomma en annan dag med mina mest lyckade försök i köket

Av Xera - 26 juli 2009 21:10

Xera är ju normalt en hund som bara tittar men i går kväll reagerade hon på en knepig gubbe som sprang mellan vår brevlåda och grinden, gång på gång - jag stod och tittade på honom.

Hon skälde inte men hon gläfste - bra att veta för nu är det nerräkning - Chiva ska flytta hem till sig och sin husse - deras bostad, var den nu kommer att bli.


Vet att det blir någon annan som blir bostadslös men det är som sagt inte vårt probem och ärligt talat så har just den hyresgästen- dottern har många att jämföra med, varit helt åt skogen och det kan man kanske var om man har första handskontrakt men nu talar vi om de som inte har det och som inte har förstånd att sköta sig. Har lyssnat på många historier och blivt helt ställd många gånger men orkar inte bry mig och så måste jag konstatera att det är inte konstigt att det finns så många bostadslösa

Av Xera - 26 juli 2009 20:21

Minns inte vad vi gjorde under dagens tidigare promenader - gick nog bara men sedan tog Xera och jag en längre runda som krävde bil för att komma till startplatsen och där träffade vi en massa folk men nu har vi fått rutiner - satte Xera och sedan sitter hon medan jag talar med folk och kors i taket -d et finns en massa människor som tycker att jag är trevlig!!! Som nedlåter sig till att tala med mig i alla fall. Vi drog in i skogen och kom ut, med alla ben i behåll och en korg med kanske tre liter eller lite mer och sedan träffade vi ännu mer människor och även de pratade med mig - ingen ryggade när de såg mig - mina otrevliga drag är tydligen inte sådana att de får folk att de ryggar vid åsynen av mig, bra att veta!

Har funderat mycket idag och bestämt mig för att inte bry mig om/ inte bli ledsen när jag blir påhoppad och det lilla lustiga i allt var att personen som hoppade på mig är en supergnäll kärring som blir ovän med alla hon får chansen att bli det med, och lite fler – hon är alltså extremt kunnig på att bli ovän med sin omgivning och att vi skulle bli ovänner var inte oväntat men när hon drog in min mor, som hon aldrig träffat, i anklagelserna då blev jag en smula ledsen - det är farligt att lämna ut sig på nätet - där häcklar häxorna. Ringde till kära mor och berättade om att mitt sur kärringsdrag var genetiskt. Den röda faran kommer jag att akta mig för – den kvinnan är livsfarlig, fast det har jag vetat länge och många har varnat mig.

 Som sagt vet med mig att jag kan förefalla gnällig och besvärlig här när vi träffas via nätet och inte ses i verkliga livet men det är Ert beslut om Ni vill träffa mig – håll Er på avstånd om Ni tycker som personen som fick mig att gråta i går. Jag fortsätter skriva och Ni väljer om Ni vill läsa men sedan har jag bestämt mig för att skiva min berättelse om just mitt liv – kikade just och tittade på månadens besöks statistik tror inte någon av er, tillsammans varit med om bråkdelen av vad jag gått igenom och än en gång har jag fått höra; – skriv ner allt, men ingen kommer att tro på en bråkdel och jag vet inte om jag har lust att dela med mig, inte till surkärringar som skvallrar i alla fall men jag kan ju skaffa mig en ny blogg och skriva där men till den bloggen kommer inte vem som helst att vara välkommen. 

Ovido - Quiz & Flashcards