Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Xera - 31 augusti 2009 21:27

Kraven bara ökar, att jag ska ta över allt omhändertagande av sambon.


Självklart behöver inte hemsjukvården komma hit och ge honom medicinen - tre gånger om dagen/dygnet, sådant kan jag hjälpa honom med.


Hemtjänsten som han var beviljad minst tre gånger om dagen var vi tvugna att säga upp då han inte orkade med att sitta och titta på dem/underhålla "småungarna" som han kallade dem. Det de skulle hjälpa till med, ta ut honom på en promenad eller vid dåligt väder, se till att han cyklade på den som "sitter fast i golvet" blev det inget av.


Ser även till att han utför sitt träningsprogram men vill att han ska få gå på lokal och träna en gång i veckan och tanken är att han ska åka iväg dit själv, både för hans egen självkänsla och för att jag ska få en lite andhämtningspaus. Men se det var för mycket begärt, att det finns någon grupp som han kan gå i, själfallet tycker de att jag ska köra dit honom och stå bredvid och se till att han gör övningarna på rätt sätt - men det protesterar jag emot.

Ovido - Quiz & Flashcards