Direktlänk till inlägg 23 juli 2009

Har haft besök idag

Av Xera - 23 juli 2009 21:34

men eftersom det var icke hundvana rastade jag Chiva, gav henne ett ben och satte in henne i gäststugan och det var nog tur för den unge besökaren ville väldigt gärna träffa tuffa Chiva men uppför sig så väldigt dumt enligt hundnormer att det kunde gått illa.


Eller vad säger Ni om att att lägga sig ner på golvet och sedan skrika om hunden kommer fram och slickar - Xera är totalt säker och slickar bara och slickar så att folk blir galna och tigger även så att hon blir handgripligen undanskuffad, fast hon tigger bara av dem hon tror sig kunna lyckas med.


Denne yngling som var här idag använde jag mig av när jag tränadade in gamlingen på småbarn - lillasyster förstod aldrig varför jag var så villig att passa hennes baby ; ))

Charli växte upp hos oss med tonårsbarn och småbarn var en helt främmande art för honom så jag passade på att träna honom med lillasysters baby - henne helt ovetande, så hemsk är jag! Då när denne kille föddes var vår hund fem år och hade aldrig träffat ett mindre barn men det gick bra, så bra att när ungen - så måste jag benämna honom, var dryga året och jag upptäckte hur han djävlades med hunden - han kastade sig handlöst på hunden och Charli skrek - det gjorde säkert ont, men gick därifrån. Visst var han duktig Charli och han var inte på långa vägar lika stabil som Xera - henne har jag enormt förtroende för - vill säga om det inte är rådjur inblandande.


Nu sover båda hundarna och även husse - tror att han var den som tyckte det var mest jobbigt med besök, han har så svårt när det är många som pratar på samma gång - tyvärr är det en föld av hjärnskadan, han som tidigare var en helt annan person

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xera - 22 januari 2012 20:01

Men Xera hälsar till Er alla och i kväll har jag tid att umgås med Er men sedan kommer några fulltecknade dagar och när jag sedan loggar in förväntar vi oss hälsningar från Er eller så säger vi godnatt och fortsätter på annat ställe eller så lever hu...

Av Xera - 22 januari 2012 19:02

Bytte ställe att vara, att skriva om mig och hunden. Först blev vi fler i familjen, lilleKisseMisseNissen flyttade hit. Det var ju inte så lyckat med att hunden skulle knyta an till husse, husse var för sjuk så därför blev det en kattunge, men även...

Av Xera - 28 november 2009 20:55

Helt fantastiskt att en blogg kan överleva så här länge utan inlägg. Det var ju ganska länge sedan Xera och jag lämnade detta stället men trots det kommer det dagligen mängde av besökare - helt fantastiskt!   Numera är vi på en massa andra stäl...

Av Xera - 17 november 2009 23:29

Nu ligger hon på Blåstjärnan med lunginflammation. Kennelhostan utvecklades till detta ...

Av Xera - 15 november 2009 21:09

Detta är lite av ett test, att se hur länge ilska kan hålla i sig och tydligen finns det människor som är väldigt aggressiva av sig - hemskt egentligen. Fast de lever säkert på adrenalinet av sin ilska och mår på sitt sätt bra.   Själv tycker j...

Ovido - Quiz & Flashcards