Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Det är gott med svamp och

Av Xera - 30 juli 2009 20:19

speciellt den man får gratis i skogen.


Det har blivit en hel del icke registrerad svamp det sista. Först plockade jag en hel del innan dottern kom hit – vi har verkligen frossat i sådant – färska kantareller.

 

Sedan plockade vi en del så att hon skulle ha att ta med sig hem till stora staden så när hon åkt sin väg i dag var här helt tomt!

 

Hemska tanke!

 

Gav mig genast ut med Xera men glömde korg men hade en jordgubbskartong i fickan och när den var full gick vi hem, alltså en liter.

 

Kände att jag ville komma ut igen och rensa huvudet lite mer så vi tog en korg och gick iväg och kom hem med korgen full – 2 kg, nu har alltså husse jobb i morgon, det som jag inte hinner rensa i kväll alltså.

 

Hade tänkt locka med mig dottern till det sista stället som sambon visade mig, då innan han blev sjuk.

Han hade varit ute med Kajsa och hittat ett superställe så vi gav oss iväg – han visade och jag plockade, för på den tiden kunde jag böja mig ner obehindrat, hade inte ”brutit ryggen”.

 

Försökte locka med mig honom ytterligare en gång den hösten men det kom en massa i mellan – han var dålig och vi avlivade Kajsa  ; ((

 

Vet var man går in och var man ska komma ut och har en ungefärlig bild hur vi gick men har inte detaljerna klara så jag ville ha med mig dottern som har sin fars lokalsinne och så Xera som hittar tillbaka om man går fel men framför allt hittar alla vägar hon tidigare gått – väldigt praktiskt med en sådan hund.

 

Nu var det så mycket vi skulle hinna med när dottern var här och hon gjorde så mycket som jag inte klarar med ryggskadan att det inte blev just den svamprundan men den får Xera och jag ta själva en av de närmsta dagarna. Blir här tyst beror det på att hon inte är så duktig som jag tror ; ))


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xera - 22 januari 2012 20:01

Men Xera hälsar till Er alla och i kväll har jag tid att umgås med Er men sedan kommer några fulltecknade dagar och när jag sedan loggar in förväntar vi oss hälsningar från Er eller så säger vi godnatt och fortsätter på annat ställe eller så lever hu...

Av Xera - 22 januari 2012 19:02

Bytte ställe att vara, att skriva om mig och hunden. Först blev vi fler i familjen, lilleKisseMisseNissen flyttade hit. Det var ju inte så lyckat med att hunden skulle knyta an till husse, husse var för sjuk så därför blev det en kattunge, men även...

Av Xera - 28 november 2009 20:55

Helt fantastiskt att en blogg kan överleva så här länge utan inlägg. Det var ju ganska länge sedan Xera och jag lämnade detta stället men trots det kommer det dagligen mängde av besökare - helt fantastiskt!   Numera är vi på en massa andra stäl...

Av Xera - 17 november 2009 23:29

Nu ligger hon på Blåstjärnan med lunginflammation. Kennelhostan utvecklades till detta ...

Av Xera - 15 november 2009 21:09

Detta är lite av ett test, att se hur länge ilska kan hålla i sig och tydligen finns det människor som är väldigt aggressiva av sig - hemskt egentligen. Fast de lever säkert på adrenalinet av sin ilska och mår på sitt sätt bra.   Själv tycker j...

Ovido - Quiz & Flashcards