Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Tycker synd om gamle far

Av Xera - 30 juli 2009 21:04

Han är inte helt purung och har både problem med knän och hjärta så när han ska gå ner till sin sjöbod och inte får ta bilen får han problem, han har alltså funderat ett tag på att köpa moppe och så fick de ett erbjudande om en sådan där EU moppe till nersatt pris, bara 6 000 kronor, hade kostat 8 000 kronor innan.


Köpte sin moppe för några dagar sedan och i affären fick de hjälp med att få den placerad på släpkärran - hemma startade problemen - en sådan sak är tung om man är 80 + men han fick av den och fick även bort allt embalage. Efter en massa timmar kom han så långt att han kunde försöka starta den - den startade men dog på en gång.
Ringde gång på gång till suporten i Stockholm och där sa de bara - den är ett dåligt märke så förvänta dig inget men hade inget svar då han frågade om den inte skulle gå att köra överhuvudtaget.


Min mor är mycket för att klaga - antagligen är det från henne jag fått min genetiska difekt att protestera, så självfallet har hon försökt häva köpet men tro inte att det gick, först måste moppen repareras tre gånger! alltså sex resor.


Som jag förstod är det lite drygt 8 mil varje väg och varje gång behöver man en släpkärra - blir dyrt!och som jag räknar blir det sex gånger innan man kan lämna tillbaka en felaktig vara - att lämna tillbaka en moppen som inte går att köra!


Nu är moppen på verkstad och den ska tydligen åtgärdas på ett tiotal punkter.


Som sagt jag tycker syn om gamle far, han hade sett fram mot att åka moppen och jag hade lovat honom en hjälm - har börjat inse att vi har för mycket grejor och börjat dela ut sådant vi inte använder.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xera - 22 januari 2012 20:01

Men Xera hälsar till Er alla och i kväll har jag tid att umgås med Er men sedan kommer några fulltecknade dagar och när jag sedan loggar in förväntar vi oss hälsningar från Er eller så säger vi godnatt och fortsätter på annat ställe eller så lever hu...

Av Xera - 22 januari 2012 19:02

Bytte ställe att vara, att skriva om mig och hunden. Först blev vi fler i familjen, lilleKisseMisseNissen flyttade hit. Det var ju inte så lyckat med att hunden skulle knyta an till husse, husse var för sjuk så därför blev det en kattunge, men även...

Av Xera - 28 november 2009 20:55

Helt fantastiskt att en blogg kan överleva så här länge utan inlägg. Det var ju ganska länge sedan Xera och jag lämnade detta stället men trots det kommer det dagligen mängde av besökare - helt fantastiskt!   Numera är vi på en massa andra stäl...

Av Xera - 17 november 2009 23:29

Nu ligger hon på Blåstjärnan med lunginflammation. Kennelhostan utvecklades till detta ...

Av Xera - 15 november 2009 21:09

Detta är lite av ett test, att se hur länge ilska kan hålla i sig och tydligen finns det människor som är väldigt aggressiva av sig - hemskt egentligen. Fast de lever säkert på adrenalinet av sin ilska och mår på sitt sätt bra.   Själv tycker j...

Ovido - Quiz & Flashcards