Alla inlägg under augusti 2009

Av Xera - 17 augusti 2009 22:08

Vi har några rundor som vi alternerar och idag valde vi den långa men helt plötsligt blev det stopp! Det var en grind och bakom grinden fanns en massa får. Svante har sagt att vi får gå där om Xera är i koppel för hans får är hundvana men Xeras matte är inte får van ; )) Hon är livrädd för fåren så vi vände och gick samma väg tillbaka.


På tillbaka vägen hade kalvarna och ungdjuren kommit fram till staketet och ville hälsa på oss och Xera har en kompis som hon brukar pussa genom staketet men idag fick hon inte det - nu krävde hennes hemska matte att hon skulle gå förbi utan att bry sig om kompisen.


Var iväg med Chiva men den hunden är så tråkig, hon är så lat och vill inte gå, stannar och tittar surt med sina ljusbruna nästan gula ögon och säger - vi går hem men den går jag inte på, drar med mig henne.

Av Xera - 16 augusti 2009 23:00

Som sagt Xera löper och är ganska jobbig men svarar bra på träningen - önskar stuntals att vi inte bodde där vi bor. Borde bo i stan där det inte finns en massa rådjur som stör henne.

Av Xera - 16 augusti 2009 22:58

Men hon är väldigt duktig och svarar numera väldigt bra på att inte reagera på rådjur  även om de springer framför nosen på henne

Av Xera - 16 augusti 2009 22:56

Tog med mig kameran för att fota men kom mig inte för att ta fram kameran - plockade mest bara och bar hem en massa svampar

Av Xera - 14 augusti 2009 22:26

Men vi snubblade ju över några liter i dag. De jag förträngt ska först ta hand om de svampar som redan bott in sig i vårt hus

Av Xera - 14 augusti 2009 22:22

I dag tog jag tag i det som skulle oljas, golv och trä på gäststugans altan, och när jag var omklädd i målarkläder så fortsatte jag och målade bräder - önskar att jag hade flera kroppar som kunde klara av allt och mest av allt önskar jag att jag inte var så illa åtgången som jag tyvärr är - det är inte många gädsgårdar och liknande som jag klarar att klättra över men nu har Xera lärt sig att sitta och vänta och det underlättar ju lite

Av Xera - 13 augusti 2009 21:28

Som sagt vi tränar väldigt mycket i rådjurstätt område och Xera vet att man ska sätta sig ner och allt det där men det är långt ifrån varje gång hon gör det ; ))

I dag sprang det upp en hare framför nosen på henne - hon satte sig när jag sa till men när vi sedan började gå så tog hon givetvis upp jakten - detta måste vi arbeta aktivt på men ärligt talat skulle Xera passa bättre någonstans där det inte finns så mycket rådjur - vi får väl flytta till storstaden

Av Xera - 13 augusti 2009 21:27

Men det blev några liter idag och nu är allt rensat men under morgondagen måste allt stekas ur - det blir jobb!

Ovido - Quiz & Flashcards