Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Xera - 6 maj 2009 20:56

Nu ska husse komma hem från sjukhusvistelsen – den blev bara lite drygt två månader, denna gången. Egentligen skulle han bara ha stannat tre dagar!

 

Sak samma nu kommer han hem och vi får göra bästa möjliga av saken och läkaren gör precis som jag vill, skriver de intyg jag tycker behövs så det ska nog fungera. Spisvakten skrotar vi och istället installerar man en timer – förstår inte riktigt skillnaden men det gör säkert de som kan.

 

De är så gulliga på den sista avdelningen – dit jag tyckte att han borde ha få flytta från början men sjukhuset hade ju en omorganisation så …. De klarade inte av att ta hand om några patienter – visst är det hemskt!

 

Men nu vill jag visa vår tacksamhet på något sätt och först tänkte jag på någon växt, är ju lite min grej men så talade jag med en sakkunnig som menade att något ätbart var nog bättre – Chokladkartong eller tårta. Sedan talade jag med dottern som avslutade saken med – Dajmtårta går alltid hem – köp en hög. Så i morgon åker jag till sjukhuset och sneglar på tjänstgöring schemat och räknar sedan ut hur många som ska köpas – sex bitar per tårta borde vara rätt beräknat, eller?

 

Hundarna blir glada och jag slipper köra med min dåliga fot – ser jag fram emot

Ovido - Quiz & Flashcards