Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Xera - 26 maj 2009 23:10

att vi störde tjuren när han höll på att betäcka kossan idag. Vet inte vem han tyckte störde mest, om det var undertecknad eller Xera, sak samma han gick ner och ställde sig och glodde på oss tills dess att vi passerat närmsta krök

Av Xera - 26 maj 2009 21:39

Hon är det bästa som hänt mig och hade jag inte haft henne skulle livet varit betydligt tråkigare. Erkänner att jag vissa dagar är beredd att betala för att någon skulle ta över henne, fast jag vet att flera gärna skulle göra det ; )) gratis


Vi var och vägde henne och Chiva idag - Chiva väger 58 kg och Xera ganska mycket mindre - gissa på hennes vikt.


Trots att vi lekt väldigt mycket, redan från första dagen har Xera inte haft något större föremålsintresse men nu har vi tränat intensivt och damen har visat upp en väldigt trevlig sida och numera kan man byta ut korv/köttbullen mot en boll elller liknande.


Hon tycker om att i slutet/början av promenaden leka med kopplet men har lärt sig att NEJ betyder att man inte får göra det och nu kan vi byta lek i kopplet mot en boll och hon bär bollen väldigt länge, tränar på att hon ska göra det ännu längre.


Som sagt - Xera är hundarnas hund, även om hon stundtals är fruktansvärt bedrövlig och att jag då ... Antagligen önskar att jag var en bättre hundtränare

Av Xera - 26 maj 2009 21:31

Den är stor och kräver väldigt mycket arbete men jag älskar denna trädgård och är så väldigt glad över att jag har den.


Det var så mycket som skulle göras idag att det inte blev så många timmar över åt trädgårdsomsorg men några kvällstimmar blev det och även om jag stod på knä i ena hörnet och slet och stönade och att det inte är något som egentligen syns eller betyder något är jag nöjd.

Sedan har jag fått löfte om att få husse och hundvakt så att jag kan åka på en trädgrådsmarknadsförsäljning så nu har jag börjat kruka en massa växter, tänkte att om man sålde för 5 kronor per styck så borde man få få till anmälningsavgiften i alla fall och så får jag ge mig iväg på egen hand! Det har jag inte varit på över ett år så det ser jag fram emot

Av Xera - 26 maj 2009 21:29

När Xera och jag skulle ta vår dagliga promenad tog jag en vild changsning, dottern berättade för några veckor sedan att vägen var avstängd men vi gjorde ett försök och vi slapp vända - gissa om vi båda njöt av att få gå en lång promenad och umgås/träna - det är en enorm lycka att kunna gå igen

Ovido - Quiz & Flashcards