Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Xera - 7 maj 2009 19:59

 för denna gången

Var dum och lämnade tillbaka kryckorna innan – de behöver jag nu, fast egentligen inte, man ska inte pjoska för mycket med sig själv och dit hör kryckor, min åsikt.

 

Det var väldigt pinsamt – att det fanns så mycket lera under gipset. Hade tvättat tårna noga innan men när gipset togs bort var det stora svarta fläckar. Sköterskan gick genast efter saker att tvätta rent med men doktorn kom för fort – ”Här var det skit, ser jag!” och så tog han på sig handskar ; ))

 Fast denna gång var det ren jord och ingen hundskit, så som förra gången ; )) under skon.

 

Fick träffa en sjukgymnast då något var väldigt ostabilt, tyvärr även på andra foten – där spökar den dåliga hälsenan. Har fått träningsprogram och sedan har jag remiss till sjukgymnasten på hemorten – detta fixar vi snart, hoppas jag, inte ska det behöva ta sex veckor, hoppas jag innerligt.

 

Sedan har jag köpt frusna tårtor som ska överlämnas till personalen i morgon, då jag hämtar hem husse – på denna avdelning är de värda guld så jag hoppas de uppskattar daimtårtor, köpte 12 stycken och det borde ju räcka till ganska många.

Studerade listan över personalen och där jobbar väldigt många, borde nog köpa lika många tårtor till men det gör jag inte.

 

Sedan åkte jag till soppstationen, dit har jag varit på väg i mer än ett år och ganska ful är jag – tog med mig kryckan (här finns lite av varje, även extra kryckor) så givetvis fick jag hjälp med att bära och slänga allt ; ))

 

Nu är jag helt slut, det har varit för många intryck på en och samma dag och i morgon kommer alltså husse hem – hur ska detta gå?

 

Bra hoppas vi för nu har han blivit så bra att han bör byta miljö men inte klarar han sig själv. Ärligt talat, tänk om jag vetat detta då för alla år sedan då vi blev ett par – skulle nog fortsatt vara ensamboende, fast så får man ju inte tänka – vi gör så gott vi kan

Ovido - Quiz & Flashcards