Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Xera - 22 maj 2009 19:30

Som det fungerar nu är den mest till för personalen och inte alls så som man utlovade när man skrev ut husse från sjukhuset. I dag var det dag fem denna vecka och då kom person nummer fem - alla helt nya och obekanta personer för husse/sambon. Som jag förstått ska allt ske genom ett rullande schema så att inga band knyts mellan brukare och anställda - tanken bakom är säkert bra men jag tycker inte om den då det helt plötsligt gjort att jag jagas iväg från mitt hem som jag först måste gå upp mitt i natten för att städa så att det kan komma hit främmande personer som sedan bara sitter vid köksbordet och är tysta och den träningen som man utlovade att de skulle ställa upp med - blir sur när jag bara tänker på saken. Är ju en surkärring så givetvis kommer jag att inlägga veto men blir så illa berörd över att det fungerar så här.Förstår att det inte är lätt att komma till ett obekant ställe och förstår även att det finns många anställda men förstår inte varför inte samma kan komma två dagar i rad så att en "relation" kan etableras. Är inte alls sur och omöjlig bara förtvivlad. När de kommer är jag inte önskvärd här och stannar jag borta för länge, vi talar om tio minuterar, får jag skäll för det.Idag hade jag så ont i min fot då jag inte fick vila mellan de olika promenaderna då hjälpen kom ännu tidigare än någon sin tidigare och väl ute på åkrarna kände jag mig ivägjagad - detta är hemskt, hoppas Ni slipper uppleva samma sak  

Av Xera - 22 maj 2009 19:20

Har snart passerat, efter gårdagens hundkurs ståtar jag numera med ett brutet långfinger och en stukad tumme samt ett otäckt köttsår på andra handen. Xera har en söt liten hundkompis vars matte tappat kopplet ganska många gånger så igår när sötnosen var på väg fram mot oss tog min hund ett språng, ett brutet långfinger och en stukad tumme samt på andra handen ett väldigt otäckt sår mellan lång och ringfingret, av linan. Allt är ju av världslig karaktär. Skrev nog inte att matten numera har så bra pli på sin hund att hon vände och kom till matte så felet är helt mitt, att jag har en så bedrövligt ouppfostrad hund, annars har dagen varit ganska bra fast väldigt långt - brutna fingrar gör ont så det blev inte så mycket sömn i natt

Ovido - Quiz & Flashcards