Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

Ännu en dag i livet

Av Xera - 22 maj 2009 19:20

Har snart passerat, efter gårdagens hundkurs ståtar jag numera med ett brutet långfinger och en stukad tumme samt ett otäckt köttsår på andra handen. Xera har en söt liten hundkompis vars matte tappat kopplet ganska många gånger så igår när sötnosen var på väg fram mot oss tog min hund ett språng, ett brutet långfinger och en stukad tumme samt på andra handen ett väldigt otäckt sår mellan lång och ringfingret, av linan. Allt är ju av världslig karaktär. Skrev nog inte att matten numera har så bra pli på sin hund att hon vände och kom till matte så felet är helt mitt, att jag har en så bedrövligt ouppfostrad hund, annars har dagen varit ganska bra fast väldigt långt - brutna fingrar gör ont så det blev inte så mycket sömn i natt

 
 
Ingen bild

Dundras matte

22 maj 2009 21:44

Men jösses! Sån otur!

Och ja, jag kallar det otur att det kan gå så illa, och det efter "äventyret" med foten...aj, aj aj.

Men Ingrid, du har inte en bedrövligt uppfostrad hund, så det så! Xera är en underbart go, rar, duktig och nyfiken schäfertjej som bara vill ha lite koll på allt bus som händer oavsett om det är kurs, träning eller annat "lovligt byte" som hemtjänsten...Så det så!

Och misstag händer, så är det bara, vi är inte mer än människor som faktiskt gör sig illa på linor, nylon och annat som bränner och skär.

Mitt bekymmer är hur du ska kunna greja i trädgården med skadad hand och brutet finger...

Kram på dig från den andra "odågan" och hennes bägge mattar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xera - 22 januari 2012 20:01

Men Xera hälsar till Er alla och i kväll har jag tid att umgås med Er men sedan kommer några fulltecknade dagar och när jag sedan loggar in förväntar vi oss hälsningar från Er eller så säger vi godnatt och fortsätter på annat ställe eller så lever hu...

Av Xera - 22 januari 2012 19:02

Bytte ställe att vara, att skriva om mig och hunden. Först blev vi fler i familjen, lilleKisseMisseNissen flyttade hit. Det var ju inte så lyckat med att hunden skulle knyta an till husse, husse var för sjuk så därför blev det en kattunge, men även...

Av Xera - 28 november 2009 20:55

Helt fantastiskt att en blogg kan överleva så här länge utan inlägg. Det var ju ganska länge sedan Xera och jag lämnade detta stället men trots det kommer det dagligen mängde av besökare - helt fantastiskt!   Numera är vi på en massa andra stäl...

Av Xera - 17 november 2009 23:29

Nu ligger hon på Blåstjärnan med lunginflammation. Kennelhostan utvecklades till detta ...

Av Xera - 15 november 2009 21:09

Detta är lite av ett test, att se hur länge ilska kan hålla i sig och tydligen finns det människor som är väldigt aggressiva av sig - hemskt egentligen. Fast de lever säkert på adrenalinet av sin ilska och mår på sitt sätt bra.   Själv tycker j...

Ovido - Quiz & Flashcards