Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

Börjar bli trött på hemtjänsten

Av Xera - 22 maj 2009 19:30

Som det fungerar nu är den mest till för personalen och inte alls så som man utlovade när man skrev ut husse från sjukhuset. I dag var det dag fem denna vecka och då kom person nummer fem - alla helt nya och obekanta personer för husse/sambon. Som jag förstått ska allt ske genom ett rullande schema så att inga band knyts mellan brukare och anställda - tanken bakom är säkert bra men jag tycker inte om den då det helt plötsligt gjort att jag jagas iväg från mitt hem som jag först måste gå upp mitt i natten för att städa så att det kan komma hit främmande personer som sedan bara sitter vid köksbordet och är tysta och den träningen som man utlovade att de skulle ställa upp med - blir sur när jag bara tänker på saken. Är ju en surkärring så givetvis kommer jag att inlägga veto men blir så illa berörd över att det fungerar så här.Förstår att det inte är lätt att komma till ett obekant ställe och förstår även att det finns många anställda men förstår inte varför inte samma kan komma två dagar i rad så att en "relation" kan etableras. Är inte alls sur och omöjlig bara förtvivlad. När de kommer är jag inte önskvärd här och stannar jag borta för länge, vi talar om tio minuterar, får jag skäll för det.Idag hade jag så ont i min fot då jag inte fick vila mellan de olika promenaderna då hjälpen kom ännu tidigare än någon sin tidigare och väl ute på åkrarna kände jag mig ivägjagad - detta är hemskt, hoppas Ni slipper uppleva samma sak  

 
 
Ingen bild

Dundras matte

22 maj 2009 21:53

Helt ärligt, prata med bistånd, och/eller den som är verksamhetschef.

Hela personalen kanske inte helt förstått vad dom ska göra, hur tiden ska användas? Dom kanske behöver bättre instruktioner helt enkelt, och ev. vägledning för att göra rätt. Annars är det nog tyvärr lätt hänt att det inte händer mycket alls när dom kommer.

Sedan tänkte jag på att du alltid (tror jag) går iväg då dom kommer. Det ska du inte behöva göra, om du inte vill. Dom ska kunna aktivera och ägna sig åt husse oavsett om du är inne, i trädgården eller var som helst.

Att inte känna sig önskvärd i sitt eget hem är en hemsk känsla! Usch...så jobbigt! Så stanna hemma, absolut så får dom tycka vad dom vill..;-)

Och förstås...sluta städa..jag lovar att dom har sett det mesta, låt det vara. Låt det vara vardag.. som livet ska vara!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xera - 22 januari 2012 20:01

Men Xera hälsar till Er alla och i kväll har jag tid att umgås med Er men sedan kommer några fulltecknade dagar och när jag sedan loggar in förväntar vi oss hälsningar från Er eller så säger vi godnatt och fortsätter på annat ställe eller så lever hu...

Av Xera - 22 januari 2012 19:02

Bytte ställe att vara, att skriva om mig och hunden. Först blev vi fler i familjen, lilleKisseMisseNissen flyttade hit. Det var ju inte så lyckat med att hunden skulle knyta an till husse, husse var för sjuk så därför blev det en kattunge, men även...

Av Xera - 28 november 2009 20:55

Helt fantastiskt att en blogg kan överleva så här länge utan inlägg. Det var ju ganska länge sedan Xera och jag lämnade detta stället men trots det kommer det dagligen mängde av besökare - helt fantastiskt!   Numera är vi på en massa andra stäl...

Av Xera - 17 november 2009 23:29

Nu ligger hon på Blåstjärnan med lunginflammation. Kennelhostan utvecklades till detta ...

Av Xera - 15 november 2009 21:09

Detta är lite av ett test, att se hur länge ilska kan hålla i sig och tydligen finns det människor som är väldigt aggressiva av sig - hemskt egentligen. Fast de lever säkert på adrenalinet av sin ilska och mår på sitt sätt bra.   Själv tycker j...

Ovido - Quiz & Flashcards