Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

Min Xera

Av Xera - 26 maj 2009 21:39

Hon är det bästa som hänt mig och hade jag inte haft henne skulle livet varit betydligt tråkigare. Erkänner att jag vissa dagar är beredd att betala för att någon skulle ta över henne, fast jag vet att flera gärna skulle göra det ; )) gratis


Vi var och vägde henne och Chiva idag - Chiva väger 58 kg och Xera ganska mycket mindre - gissa på hennes vikt.


Trots att vi lekt väldigt mycket, redan från första dagen har Xera inte haft något större föremålsintresse men nu har vi tränat intensivt och damen har visat upp en väldigt trevlig sida och numera kan man byta ut korv/köttbullen mot en boll elller liknande.


Hon tycker om att i slutet/början av promenaden leka med kopplet men har lärt sig att NEJ betyder att man inte får göra det och nu kan vi byta lek i kopplet mot en boll och hon bär bollen väldigt länge, tränar på att hon ska göra det ännu längre.


Som sagt - Xera är hundarnas hund, även om hon stundtals är fruktansvärt bedrövlig och att jag då ... Antagligen önskar att jag var en bättre hundtränare

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xera - 22 januari 2012 20:01

Men Xera hälsar till Er alla och i kväll har jag tid att umgås med Er men sedan kommer några fulltecknade dagar och när jag sedan loggar in förväntar vi oss hälsningar från Er eller så säger vi godnatt och fortsätter på annat ställe eller så lever hu...

Av Xera - 22 januari 2012 19:02

Bytte ställe att vara, att skriva om mig och hunden. Först blev vi fler i familjen, lilleKisseMisseNissen flyttade hit. Det var ju inte så lyckat med att hunden skulle knyta an till husse, husse var för sjuk så därför blev det en kattunge, men även...

Av Xera - 28 november 2009 20:55

Helt fantastiskt att en blogg kan överleva så här länge utan inlägg. Det var ju ganska länge sedan Xera och jag lämnade detta stället men trots det kommer det dagligen mängde av besökare - helt fantastiskt!   Numera är vi på en massa andra stäl...

Av Xera - 17 november 2009 23:29

Nu ligger hon på Blåstjärnan med lunginflammation. Kennelhostan utvecklades till detta ...

Av Xera - 15 november 2009 21:09

Detta är lite av ett test, att se hur länge ilska kan hålla i sig och tydligen finns det människor som är väldigt aggressiva av sig - hemskt egentligen. Fast de lever säkert på adrenalinet av sin ilska och mår på sitt sätt bra.   Själv tycker j...

Ovido - Quiz & Flashcards