Direktlänk till inlägg 29 maj 2009

Vi träffade en katt i dag!

Av Xera - 29 maj 2009 21:02

Katten satt på en stenmur och flyttade sig inte alls gjorde sig bara enormt stor, fräste och visade tänderna - Xera insåg allvaret men ville gärna stanna kvar och studera monstret, håller med henne om att katten såg farlig ut.


I går var vi hos grannen och tittade på blommor, där bor en katt och Xera luktade noga och tyckte det var spännande - till hösten ska det flytta hit en katt, då när Chiva flyttar. Det räcker med en hund när man ska introducera en kattunge.


Fortfarande kommer Xera när jag roppar, på tomten bara men i alla fall! Vi tränar mycket stanna med boll och detta har medfört att vi kan skippa godis vid träning, den gamla trasiga bollen är minst lika bra som en köttbulle. Bäst av allt - Xera blir så glad när vi tränar.


Men så är det rådjur - då blir hon om inte skogstokig så snudd på. Min hemska väst har många fickor och i en av dem har jag ett halti som jag tar fram när hon blir som mest stissig, tar på henne det och låter henne gå med det några meter, tar bort kopplet men låter haltit sitta kvar och det gör lika stor nytta då ; ))

 På något sätt får det henne att sansa sig och sedan kommer hon ihåg det, oftast resten av promenaden. Självfallet berömmer jag henne mycket när hon studerar något, har en känsla av att det är vilt hon känner lukten av då och på något sätt ska vi få henne viltfri men det kan ju ta ett tag men Charli, vår förre schäfer som var hemsk på att jaga, han som brukade gå vilse och knacka på dörrar, han blev bra så det finns hopp för Xera också.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xera - 22 januari 2012 20:01

Men Xera hälsar till Er alla och i kväll har jag tid att umgås med Er men sedan kommer några fulltecknade dagar och när jag sedan loggar in förväntar vi oss hälsningar från Er eller så säger vi godnatt och fortsätter på annat ställe eller så lever hu...

Av Xera - 22 januari 2012 19:02

Bytte ställe att vara, att skriva om mig och hunden. Först blev vi fler i familjen, lilleKisseMisseNissen flyttade hit. Det var ju inte så lyckat med att hunden skulle knyta an till husse, husse var för sjuk så därför blev det en kattunge, men även...

Av Xera - 28 november 2009 20:55

Helt fantastiskt att en blogg kan överleva så här länge utan inlägg. Det var ju ganska länge sedan Xera och jag lämnade detta stället men trots det kommer det dagligen mängde av besökare - helt fantastiskt!   Numera är vi på en massa andra stäl...

Av Xera - 17 november 2009 23:29

Nu ligger hon på Blåstjärnan med lunginflammation. Kennelhostan utvecklades till detta ...

Av Xera - 15 november 2009 21:09

Detta är lite av ett test, att se hur länge ilska kan hålla i sig och tydligen finns det människor som är väldigt aggressiva av sig - hemskt egentligen. Fast de lever säkert på adrenalinet av sin ilska och mår på sitt sätt bra.   Själv tycker j...

Ovido - Quiz & Flashcards