Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Vi ska gå på kantarellsöks kurs

Av Xera - 1 juni 2009 21:08

När jag bad instruktören beskriva hur hon tränar är det nog på samma sätt som jag själv gör, som jag tränade de förra hundarna - Kajsa, Nalle och lilla Helga, men som jag förstår är detta en kurs dit jag kan ta med mig husse och en stol och så får han vara med och bli delaktig - då betalar jag gärna avgift och denna unga tjej är så enormt duktig och har inspirerat mig så mycket och fått Xera och mig att göra framsteg mitt i all bedrövelse, trots husse på sjukhus, mitt brutna ben och så all annan bedrövelse att vi behöver henne, denna duktiga hundtjej, som fortsatt insperationskälla. 


Tror att jag ska lägga till ett ämne här på bloggen och skriva om Kajsa, Nalle och lilla Helga - är nog redo att dela med mig av dem, av deras eget speciella ställe i mitt hjärta, där ingen/inga andra hundar, kommer att komma in, inte ens Xera, och det säger väldigt mycket.


Kajsa, Nalle och lilla Helga fick mig att se på hund på ett helt nytt sätt och jag har samlat på mig material, berättelser fångade i stunden, så att det skulle räcka till en tjock bok och foton så att det räcker till väldigt många böcker. Fast innan jag bestämmer mig måste jag nog titta på de sista korten/filmerna.

Har inte riktigt gett mig tid att sakna dem och när jag tillåter mig att minnas dem blir det en enorm sorg/saknad - de var så personliga och så präglade på sambon och mig och var en så stor del av vår tillvaro, då när den var normal att det känns så avlägset.


Det finns få saker i livet som etsar sig fast extra mycket och en av de sakerna är när vi skulle åka från sjukhuset den 23:e januari 2008 men fick stanna och vänta eftersom helikopern skulle landa, för att hämta sambon som var väldigt sjuk och nersövd och som man bestämt sig för att rädda livet på.

Var alltså inte ensam i bilen den kvällen eller var det natt - Nalle och Helga var med mig då. Kajsa hade lämnat oss några månader tidigare och även det är något jag skrivit mycket om.

Nej nu tror jag att jag går ut och klipper lite gräs och rensar huvudet, man får inte grubbla och funder för mycket på livets avigsidor, man måste istället leta reda på de positiva sidorna, leta efter dem i alla fall ; ))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xera - 22 januari 2012 20:01

Men Xera hälsar till Er alla och i kväll har jag tid att umgås med Er men sedan kommer några fulltecknade dagar och när jag sedan loggar in förväntar vi oss hälsningar från Er eller så säger vi godnatt och fortsätter på annat ställe eller så lever hu...

Av Xera - 22 januari 2012 19:02

Bytte ställe att vara, att skriva om mig och hunden. Först blev vi fler i familjen, lilleKisseMisseNissen flyttade hit. Det var ju inte så lyckat med att hunden skulle knyta an till husse, husse var för sjuk så därför blev det en kattunge, men även...

Av Xera - 28 november 2009 20:55

Helt fantastiskt att en blogg kan överleva så här länge utan inlägg. Det var ju ganska länge sedan Xera och jag lämnade detta stället men trots det kommer det dagligen mängde av besökare - helt fantastiskt!   Numera är vi på en massa andra stäl...

Av Xera - 17 november 2009 23:29

Nu ligger hon på Blåstjärnan med lunginflammation. Kennelhostan utvecklades till detta ...

Av Xera - 15 november 2009 21:09

Detta är lite av ett test, att se hur länge ilska kan hålla i sig och tydligen finns det människor som är väldigt aggressiva av sig - hemskt egentligen. Fast de lever säkert på adrenalinet av sin ilska och mår på sitt sätt bra.   Själv tycker j...

Ovido - Quiz & Flashcards