Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Xera - 21 juni 2009 21:15

Denna trädgård är fylld av försummade områden och idag tog jag mig an ett ställe. Jobbade effektivt i flera timmar så nu är det tveksamt om jag tar mig ur sängen i morgon men det är ju sådant som man får acceptera, allt trevligt har sin baksida

Av Xera - 21 juni 2009 21:04

Hon mår så mycket bättre då.


Vi tog den korta rundan i dag, då när vi går stigen med rådjur och hon blev som vanligt stressad men vi plockade en kantarell och så körde vi lite kantarellsök mitt i allt och då lugnade hon ner sig.


På em. skulle jag iväg och köpa jord och passade då på att lägga ett spår som hon fick gå på hemvägen.


Hon klarade flera svåra vinklar men den sista ville hon inte ta - antagligen hade där hänt mycket, men eftersom det var jag som höll i linan gick vi den vägen till slut - stod bara och väntade ut henne.


Hon är ju dålig på apporter och godis i spåret - spåret i sig är tydligen nog belöning för henne men idag hade vi lagt in en snusdosa med kassler som slut - förhoppningsvis ska hon lära sig att leta efter denna dosa - tror säkert att hon kommer att lära sig detta.


Annars så håller vi på och tränar att hon ska gå med grejor mellan husse och mig - det är hennes egna idé - hon tar hans lösta korsord och ger mig ; )) om vi byter, om jag ber att få - en torr godis är perfekt. Sedan brukar jag roppa till husse och be honom roppa till sig Xera och ge henne ytterligare papper och även dem ger hon mig men vi har ännu inte lyckats med mer än tre gånger.



Av Xera - 21 juni 2009 21:03

Vi plockade bara en kantarell som vi använde när vi tränade kantarell sök. Det börjar finnas massor av svampar men de är fortfarande väldigt små

Ovido - Quiz & Flashcards