Alla inlägg den 29 juni 2009

Av Xera - 29 juni 2009 23:31

som egentligen är väldigt tråkiga saker - vi har ju roligt men vårt dagliga liv är ju egentligen väldigt tragiskt.


försökte nyligen skriva ett inlägg men så trycket jag på fel tangent och så sparades det, helt felaktigt.

Nu ska vi sova och i morgon hoppas vi att det regnar - vi behöver fler kantareller att träna med

Av Xera - 29 juni 2009 22:57

han hittade/såg inte, Xera och inte kom hon in när han roppade - hon hade det så bra ute i skuggan. Inne är det 27 grader och ute bara 21 - vem vill gå in då!


Husse har inte lärt sig att Xera stannar på tomten, oavsett. Under de första veckorna här, då när hon försökte ta sig ut under grinden - fastnade och skrek som en stucken gris, då vart det cirkus men hon minns det fortfarande och varför skulle hon rymma, så bra som hon har det här.


Husse blev beskymrad även tidigare i dag då de tog upp hö, en bil med släpkärra och det fanns en massa hundar med, strax utanför grinden. Xera tycker om att studera sådant men hon säger aldrig något men husse trodde att hon skulle hoppa över grinden för att leka med de andra hundarna - han, husse, är inte van vid att vi har en hund som sitter tyst och tittar.

Av Xera - 29 juni 2009 22:39

mycket kommer att dö om man inte vattnar.


Tomaterna är gröna - det blir nog så att några mognar innan hösten, i år också!

Av Xera - 29 juni 2009 22:08

idag, skrev adresser på kort som sambon sedan fick skriva till sina tvillingsystrar som fyller år i morgon.

Skrev ett neutralt brev till den systern som nyligen förlorat sin dotter i cancer.  Vi var inte bjudna på begravningen och vår dotter som ska fylla 36 år tror sig minnas kusinen men sonen som är 2½ år yngre minns henne inte så vi har inte umgåtts speciellt mycket men eftersom sambon umgåtts mycket med henne i yngre år ville vi visa vår aktning men när vi fick veta att det skulle bli en mycket välbesökt begravning bestämde jag mig för att vi istället skulle skicka blomsterchecker - hoppas brevet kommer fram.


Men nu kommer jag ihåg att jag skulle skrivit och skickat ytterligare ett brev, måste alltså ta ut bilen och hitta en brevlåda ännu en gång denna veckan.


Skadan i ryggen läker och gör så sakta mindre ont men nu har ett knä börjat stöka - aldrig ska man få vara glad och nöjd, men det är jag i alla fall

Av Xera - 29 juni 2009 21:46

Nu är ju Xera en badkruka, något har gått snett när hon varit med Chiva och badat - gjorde hon flera gånger med barnen när jag hade brutit ben men det löser sig och nu har jag letat reda på badräkten jag fick av dottern sistlidna födelsedag. Ska se om hon köpt den till mig eller om det är något hon hittade i gömmorna - passar den ska vi bada tillsammans i morgon, Xera och jag. Vet att man kan bada näck men vet också att man kan bli åttalad för förargeslseväckande något och det kan nog tanten bli om hon badar utan kläder. 


Vi bor väldigt fint och denna årstiden är det mesta bara helt underbart - att gå utmed prästgårdens tomtgräns och bli bedövad av alla schasminer, doften - de små bullerby liknande grusvägarna. På vintern när det blåser är inte allt lika charmigt men för tillfället bor vi helt perfekt.


Men helt perfekt var det mesta när Xera och jag tränade kantarell sök nu kväll - hon vet och hon kan och ibland vill hon - mitt hjärta! Tog kort på henne men så sa kameran att den ville ha nytt batteri så det får vänta tills i morgon med att visa de fina korten på henne när hon står i startgropparna. Som sagt idag både hon letade reda på svampen och satte sig och vatten drack hon och hemma har hon fått en basäng men det är tveksamt om hon vågar bada i den - för tillfället är hela Xera en försiktig sak. Fast när jag träffade en granne idag, en som jag normalt sett inte har långa samtal med men Xera förstod att nu ...


Hon vet att matte kan prata mycket och länge, så la hon sig ner mitt på vägen.


Kvinnan sa beundrande - "hon kan koppla av!" och det är ju Xeras grej, att koppla av när hon inser att hon bör göra det, oavsett vad som händer runt om - Xera är en i mångt och mycket helt perfekt hund som jag stundtals blir helt tokig på, att hon är så jobbig.

Ovido - Quiz & Flashcards