Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Xera - 11 juni 2009 22:19

Fast det är ju bara min åsikt och ärligt talat har jag haft en del motgångar det sista så jag är ju kanske inte den rätta att uttala mig men samtidigt har jag det så bra - har en sambo som lever och som är så tacksam för allt, fast de sista dagarna har han mest suttit och tänkt i mörkret - förstår jag och inser att hans tankar inte alltid är så ljusa.


Sedan har jag en så fin hund, men hon är ju ganska jobbig när rådjur blandar sig i saken och de bor ju nästan på tomten.


Mitt största problem är min rygg - är väldigt beskymrad men ska ju till en väldigt duktig sjukgymnast i morgon och hon ger mig säkert bra övningar för så här ont ska man inte behöva ha - det är inte normalt och jag vet med mig att jag tål lite väl mycket men nu är min gräns nådd med råge.


Sedan har de sagt att det ska regna i natt - då får vi kanske kantareller före midsommar. Måste lära Xera att plocka dem för jag kan inte böja mig ner ; ))

Av Xera - 11 juni 2009 21:28

Skulle ju få besök och bjuda på mat och under några veckor hade jag läst fiskvagnens reklam om att nu hade de åter fiskburgarna att sälja, två för 25 kronor eller 15 kronor per styck - Vore ju bra att bjuda fiskälskande personer på detta.


Frågade noga vad man skulle servera till och köpte såsen man borde ha till - kalaset blev ganska dyrt och så smakade det så bedrövligt att hundarna fick det mesta.


Men tomaterna och potatismoset fick högre poäng. Moset var också en sak för sig, som jag retade mig lite på - fick betala vädigt mycket för gammelpotatiserna som var fulla av groddar men till mos måste man ju ha sådan potatis men lika dyrt som färskpotatis - skamligt.


Sak samma jag ska bojkotta fiskvagnen och ge mig ut och fiska själv ; )) Någon som har tips om var det nappar bra?

Av Xera - 11 juni 2009 21:18

att inte bry sig om rådjur - väldigt svårt tycker Xera men så småningom ramlar nog poletten ner - hoppas kan man ju alltid.


Undrar om det är extremt mycket fästingar i år eller om fästingmedlet som uppfödaren inte är lika bra som expot. Spelar ingen roll om man duttar på hundarna detta medel - fästingarna sätter sig som klasar.



Av Xera - 11 juni 2009 21:16

Har haft bilhjälp i dag och nu har jag mycket att fundera över, ska jag köpa ett nytt batteri och byta eller är det en läcka någonstans. Något måste jag göra, bilen kan inte stå här och ta upp plats om den inte startar. Det som retar mig är att den fått ny tank och nytt avgasrör, alltså har jag lagt ner en hel del pengar på den det sista men sedan bröt jag ju foten och sedan har ingen bil körts. 

För tillfället hatar jag att ta beslut, har nog med min onda rygg.

I kväll har vi varit på Torp - det var "sent uppet kväll" och extra priser - dåliga extrapriser tycker jag

Ovido - Quiz & Flashcards