Alla inlägg den 27 juni 2009

Av Xera - 27 juni 2009 22:18

och jordgubbar + smultron vill ha just detta så nu har de börjat mogna - hoppas fåglarna inte tar alla, måste sätta husse vid jordgubbslandet i morgon, bär dit både stol och bord och sedan får han vara levande fågelskrämma.


Många av tomatplantorna har tagit sig bra men sådde nog fel sorter i år, inte så många höga med stora tomater, mest små körsbärstomater och ampeltomater och så alla prydnadstomater. 

Men flera har gröna ämnen i varierande storlek.


Salladen har stuckit upp, löken mår prima och persiljan frodas enormt. En hel del potatis har stuckit men frågan är när jag satte den, när den är klar

Av Xera - 27 juni 2009 22:10

Men vi tog ett träningspass på em men så dum jag var!

Normat sett brukar vi ta bilen och så lägger jag ett spår och så gör vi något medan det ligger till sig - inte ska man binda Xera vid ett träd i skogen och sedan försvinna utan synhåll. Vet att hunden ska kunna mycket men i dessa tider då man inte ska binda hunden utanför affären - gjorde jag med Xera i lilla staden för inte så länge sedan och det gick bra men i skogen ville hon inte bli bunden.

Spåret blev inte så långt ; )) Medan det låg till sig tränade vi kantarellsök.


Vi måste träna fler gånger för att se om hon förstått, eller om det var en lycklig tillfällighet att hon hittade kantarellerna i dag. Sedan tycker jag inte om spårlinan, det är väl inget fel på den men om hon får korn på något vilt och vill ge sig iväg kommer hon att slita sönder händerna på mig.

Av Xera - 27 juni 2009 22:08

Men idag fick husse och jag två supergoda smörgåsar var. Självfallet sparades en del svamp, så att Xera har när hon tränar.



Ovido - Quiz & Flashcards