Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Xera - 17 juni 2009 22:38

Nu är det ju inte inbillning att jag har väldigt ont, läkarna har ju konstaterat skadan, ganska stor, och jag har fått extremt starka tabletter, som jag inte vågar ta. Men med ren vilja klarar jag av att fortsätta livet bara för att jag måste.  Husse klarar sig inte, fåglarna är helt beroende och så har vi hundarna – inte roligt att det finns så många som är beroende, önskar att jag kunde stanna i sängen och ligga kvar där en vecka eller ett dygn i alla fall. Fick tag i vedgubben i kväll och första lasset kommer snart, denna veckan, funderar mycket på hur jag ska klara av att trava ved med den trasiga ryggen och trava den måste jag för att få plats för all veden som vintern kräver, men tänker som så att om man tar allt i små etapper så kanske det går och så får jag fråga sjukgymnasten hur man bär och travar ved på ett agronomiskt sätt.

Av Xera - 17 juni 2009 22:37

Vem har sagt att man ska ha en perfekt trädgård, det finns ju inget annat i mitt liv som är perfekt så varför skulle jag ha en ogräsfri trädgård.

Av Xera - 17 juni 2009 22:25

Vi har alltså råkat på en instruktör som är så underbart duktig och har en sådan förmåga att förklara saker, så att även gamla halta tanter som jag hänger med.


Egentligen hade jag ingen lust att ge mig iväg och gå på kantarellkurs just i kväll mellan 19 och 21 men gjorde det och det var så trevligt och Xera uppskattade det så väldigt mycket, först ville hon inte - klockan var ju sovdags redan när vi kom dit ; ))


Vi startar vår dag någon stans mellan fem och sju och sedan håller vi igång tills vi går in och stänger dörren någon gång när knotten dyker upp men detta var något vi vill ägna oss åt. Kanske inte att söka efter kantareller men att söka - Xera tyckte verkligen om upplägget och vi ser båda fram mot nästa onsdag kväll.


Vi har fått hemläxa, både att förstärka klicker - hon förväntar sig ingen belöning men svarar som sagt på klicken - undras vad jag gjort för fel?


Sedan ska vi träna kantarellsök hemma och jag var nere i källarfrysen och såg att det var som jag trodde - där finns en yogurtburk med små styckfrysta kantareller som vi kan träna med.


Xera har haft besök idag, av sin tvåbenta människokompis, en kvinna som hon avgudar - hon har alltså haft en väldigt bra dag och när hon mår bra gör även matte det.

Ovido - Quiz & Flashcards